folke
Gå till gästboken
2014-04-07 21:19
|
Hej.
Såg att du skrivit i gästboken osv... Jag är inte så ofta där och kollar, jäktigt med jobb och annat just nu tyvärr. Läste även på forumet om dina problem. Jag har bara erfarenhet av LKM i E39 men principer och funktioner är i stort sett samma: Alla utgångarna från effektkretsarna är skyddade mot överström/kortslutning osv, och för intern övertemperatur. Det som brukar knäcka kretsarna är induktiva laster om man inte är lite försiktig. Drivenheter för HID (xenon) är inga egentliga problem, dock brukar eftermonterade satser från Kina störa ut diverse elektronik, instrument osv, inkl ljusmoduler, undvik dessa. En trasig HID-brännare kan aldrig förstöra en drivenhet, isf är det något fel på dessa, dvs icke original osv. Om du tar bort en HID-brännare så gör drivenheten 1-2 startförsök (högspänning, överslag osv) och stoppar sedan, om funktionen är riktig vill säga. Alla ljusmoduler måste kodas till bilen, BMW kodar endast helt nya, där ligger en mängd data för bl.a mätarställning mm. Innan kodning blir det felfunktioner osv, det bästa är som redan nämnts i forumet om du kan få tag i en modul som kommer från en exakt likadan bil med samma utrustning osv, då ökar förutsättningen för att ro iland det hela. Jag har tyvärr ingen utrustning för kodning osv.
///Folke
|