Bild på användaren kristoffer_långdahl Till startsidan
38 år. Bosatt i hedemora, Dalarnas Län ID: 28709
Senast inloggad: 2010-06-11 03:38
[ Info ] [ Bilar ] [ Blogg ] [ Gästbok ] [ Inlägg i forumet ] [ PowerPolare ]

( Du kan inte skriva i denna gästbok eftersom du inte är inloggad )
 Sida 1 av 2  (23 inlägg) PowerUser Gästbok Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sidaSista sidan
Inlagd av/datum Text
 M635 forever
Gå till gästboken
 2008-08-20 14:44
Tjena Kristoffer!
Passagerarsidans skärm är intressant.
Men ekonomin tillåter inte f.n. =(
Jag hänvisade en kille i Måndags till din annons.
En som jag träffade på Brostugan i Sthlm. =)
 E24 Alpina
Gå till gästboken
 2007-09-25 21:42
just så :D de skulle inte vara fel me en 3,8 heller.. typ i en e24 .. men bara att de blir lite svårt o få den gå genom besiktningen :P hehe
 E24 Alpina
Gå till gästboken
 2007-09-25 18:33
hehe :P sant :P dome för fina för att sönder köras:P 3,6 lr 3,8?
 E24 Alpina
Gå till gästboken
 2007-09-24 21:02
okej! :D men va bra! :P då va de säkert fel på hans bil som ja frågade :D hehe :P lite negativ camber o feta däck bara ;) om den inte blir bra så e den snyggast på banan iaf hehe :P varför sålde du din?

mvh^^
 E24 Alpina
Gå till gästboken
 2007-09-23 21:20
hejsan! jag undrar om hur är E24:or och drifta med? eftersom en 635ägare har sagt att hans blir understyrd när han försöker drifta me den.. men de kan vara fel på hans bil också påstod han.. för ja funderar nämligen skaffa en e24 som driftingbil.. så ja tänkte höra runt lite. tack på förhand!^^
 hotrod78
Gå till gästboken
 2007-09-19 21:44
Tjenare Kristoffer!
Det var Andreas från dom mörka smålandsskogarna här =)
Hur går bilen, blir det nån drifting eller, ligger du kvar på Garaget.org kanske? Har två frågor till dig, är det du som bytt bromsarna fram för det är ju fel skivor 280 alt. 282x25, det ska ju vara 300x30x77 på m635. Är det då även fel ok på också? Sen va det ju det här med skärmarn har du dom kvar än kanske för som jag sa så ska vi nog göra affär snart.
Ha det gott!

Mvh Andreas
 M635 forever
Gå till gästboken
 2007-08-21 14:34
se där ja! =)
Lär väl vara skojig,är en Norrman inom BMW CS som har en sån och åker bana med på träffarna,åker jämnt mot min M635:a i prestanda!
Och det är inte dåligt!! ;-)
Hade en liten test mot honom och en mycket frisk M5 3,6:a som gått 13k mil förra helgen.
På 3:e växeln med start från 100-210 så tog jag bägge,men från 4:e vxln i samma intervall,så åkte M5:an fån mig.
Vad har hänt med M635:an din då? såld?
 M635 forever
Gå till gästboken
 2007-07-09 20:38
Lika lång som din! =)
Har ej måtten i huvudet.
 M635 forever
Gå till gästboken
 2007-07-09 19:35
Ganska säker på att den ska passa om den suttit på en M30 motor!
Be honom mäta längden på den.
 M635 forever
Gå till gästboken
 2007-07-05 23:39
Här är länken jag talade om! [LÄNK]
Om inte länken funkar,markera texten och kopiera,sedan klistrar du in det på webadressen!
 M635 forever
Gå till gästboken
 2007-07-03 20:38
Ring mig gärna på 0707152865,så ska jag reda ut lite saker om lådorna med dig.
 M635 forever
Gå till gästboken
 2007-07-03 20:10
4000 för en M5 låda är väl ganska normalt och bra pris,om den är ok!
Normalt brukar dessa ha taskiga synkringar eller vinande bottenstockslager.
Annars har du en här [LÄNK]
Jag känner till honom,och han kan man lita på,dessutom ägar även han en M635:a!
Ska kolla min låda vid tillfälle och se vad det står!
 M635 forever
Gå till gästboken
 2007-07-03 19:03
Nej jag har inte det!
Vad för låda har du?
Du ska ha en 280 låda,samma som M5 E34 5vxl,exakt samma utväxkling rakt igenom alla växlarna!
Låt dig inte luras av att serienummret på lådan börjar med 265 bara...det gör alla 280 lådor!
Annars står de första 3 siffrorna för vilken modell på Getragen du har!
 M635 forever
Gå till gästboken
 2007-07-02 23:02
Jasså,du ska behålla kärran ändå!? =)
Var läcker det olja från lådan?
Är det utgående vid hardyn eller mitt på lådan?
Hur som helst är det ett ganska omfattande arbete,men går att göra om man har rätt verktyg och bra mekvana.
Själv är jag lite allegisk mot att skruva med lådor,finns folk som gör sånt hela dagarna,och då får man förhoppningsvis garanti på jobbet! ;-)
Synd att de hade satt upp chikaner av däck på rakorna,annars hade det varit kul att kolla din hastighet vid 400m skylten efter långrakan innan Mjölbykurvan!
Jag hade en hastighet av ca 210km/tim på 4:an straxt innan 400m markeringen,sedan smekte jag hejdaren då jag drabbades av luft i höger framok,vågade helt enkelt inte fortsätta till mellan 200-300 markeringen!
 M635 forever
Gå till gästboken
 2007-07-02 18:05
Såg dig allt på Mantorp!! =)
Gick ju riktigt städat till på banan.
Men tyckte det såg ut att kränga lika illa som min på banan.
Kollade efter dig uppe på parkeringen vid depån,men såg dig inte.
 M635 forever
Gå till gästboken
 2007-06-29 21:32
Jag ska ner i morgon bitti,kommer vid 9 tiden skulle jag tro!
M635:an stannar hemma dock!
 M635 forever
Gå till gästboken
 2007-06-18 23:07
Tycker jag låter som en god idé!
Det tråkiga då, är att värdet kommer att stiga och tillgången på dessa bli lägre i framtiden.
Är ju trots allt en klassisk samlarbil med djupa anor från ///M.
 M635 forever
Gå till gästboken
 2007-06-18 01:29
Med tanke på hur få av dessa det finns kvar,tycker jag att den bör bevaras.
Själv är jag kanske lite partisk i just den frågan.
Tycker samma sak om E34 M5 faktiskt.
Vill du ha en bil som drar både E34M5 och M635:an,bör du satsa på en E36 M3 3,2:a...kanske turbokonvertera!?
Har hört att just M88:an däremot ska vara mer hållbar än S38:orna att turbokonvertera,själv var jag inne på att kompressormata min innan den fick sig en renovering.
Hur pass står den sig i racen nu då?
 M635 forever
Gå till gästboken
 2007-06-12 14:51
Redan ledsnat på M635:an?
Eller blir det dyrare än du tänkte dig? =)
 M635 forever
Gå till gästboken
 2007-05-25 15:43
Problemet du nämner är vanligt förekommande på M635 och M5 E28 samt M5 E34!
Brukar kunna avhjälpas med ny rotor och fördelare,ev även stift.
I vissa fall kan även tändkabelsatsen vara bekymret.
Jag har nyligen bytt min tändkabelsats för 2:a gången på två år,första gången var det överslag i en av kablarna och nu andra gången var det fullt med oxider i crimpningen vid tändkabelhatten vid stiften...och jag som aldrig kört med bilen när det varit blött ute och aldrig tvättat motorn med rinnande vatten!!?
Men en ny rotor och fördelareär att rekomendera.
Knallarna är ju oförbränd bensin som hamnar i avgasröret,och det brukar tyda på dålig gnista!
 Sida 1 av 2  (23 inlägg) Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sidaSista sidan

© 2024 AutoPower.se