Bargis Till startsidan
38 år. Bosatt i Eskilstuna, Södermanlands Län ID: 26293
Senast inloggad: 2016-08-20 19:20
[ Info ] [ Bilar ] [ Blogg ] [ Gästbok ] [ Inlägg i forumet ] [ PowerPolare ]

( Du kan inte skriva i denna gästbok eftersom du inte är inloggad )
 Sida 1 av 1  (6 inlägg) PowerUser Gästbok Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av/datum Text
 Johan B
Gå till gästboken
 2013-08-08 12:08
Har inte koll på exakt temperatur, men släng ut frågan i forumet - det finns säkert någon som kan svara på din fråga.

Tempmätaren är inte linjär utan står "rakt upp" under ett väldigt brett temperaturområde, den går upp i mittläge långt innan temperaturen har nått normal arbetstemperatur och det är inte förrän den är nära att börja koka som den börjar röra sig från mittläget. Så egentligen kan man inte se på tempmätaren hur varm motorn är.
 Johan B
Gå till gästboken
 2013-08-07 21:13
Tror bara det finns en, men om det finns flera - välj den som befinner sig högst upp i systemet då luften letar sig uppåt.
 Johan B
Gå till gästboken
 2013-08-07 19:15
..förutsatte att det var en E46:a...

Tror det finns lite olika ställen på E39 beroende på motor och årsmodell.

Skruvens "skalle" är i alla fall svart plast och har ett "kors" i toppen som skruvspår.
 Johan B
Gå till gästboken
 2013-08-07 18:17
nr 2:
[LÄNK]
 Johan B
Gå till gästboken
 2013-08-07 17:38
Om den inte luftar sig själv är det ju inga större mängder luft som skall väck, så det räcker nog att öppna luftskruven en kort stund och gasa till några gånger.

Med vänlig hälsning
Johan B
 Johan B
Gå till gästboken
 2013-08-07 15:53
Hej!

Jag vet inte på rak arm, har inte gjort det bytet.

Men det borde inte läcka ut så mycket vatten om du är lite flink och snabb vid bytet...

Med vänlig hälsning
Johan B
 Sida 1 av 1  (6 inlägg) Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)

© 2022 AutoPower.se