Ambush Till startsidan
47 år. Bosatt i Karlskrona, Blekinge Län ID: 2227
Senast inloggad: 2020-09-01 10:19
[ Info ] [ Bilar ] [ Blogg ] [ Gästbok ] [ Inlägg i forumet ] [ PowerPolare ]

( Du kan inte skriva i denna gästbok eftersom du inte är inloggad )
 Sida 1 av 1  (4 inlägg) PowerUser Gästbok Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av/datum Text
 Ambush
Gå till gästboken
 2008-02-24 21:01
Reservhjulsbaljan är borttagen och tanken utbytt mot en annan för att ge plats. Har tyvärr ingen bild på det nu men allt bakom bakaxeln är utbytt för att det ska funka.
 Knölpåken
Gå till gästboken
 2008-02-10 13:40
Hur har du tänkt med dubbla utblåsen? När jag tittar på min bil så är bensintanken i vägen för en proffsig dragning! Byta tanken till en mindre storlek kanske? Får spinna vidare på det.om du inte redan löst problemet?
 mageng
Gå till gästboken
 2005-12-13 16:29
Att det är lätt att svetsa med TIG beror på vad man jämför med. Man får ha en viss känsla för metallens beskaffenhet för lyckad svetsning. Har själv varit svetsare för många år sen. Det är en fördel om man gassvetsat innan. Föredrar själv pinne...Men öva, öva, öva så går det fint. Good luck!
 FD-Ormen
Gå till gästboken
 2005-12-11 20:40
KUl med tiggen! Har nämnligen jöbbat själv mycket med TIG, både manuellt i rostfritt och med robot. Det bästa är att det går alldeler utmärkt att köra andra legeringar, inte minst stålplåt (upp till viss tjocklek) med tig. Har även märkt att vid svetsning av avgasskarvar med tig + rostfri tillsats, håller själva svetsen mycket längre än med mig. Man vill ju svetsa avgas för att få en bättre värmeöverföring till andra komponenter i systemet.

Det är lätt att svetsa med tig, försök, speciellt vid avgas eller andra rostkänsliga delar att bränna med så lite Ampere (effekt) som möjligt, då behålls stålets karaktär bättre, "bränt" stål rostar lättare, lycka till!
 Sida 1 av 1  (4 inlägg) Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)

© 2022 AutoPower.se