Bild på användaren hasso Till startsidan
63 år. Bosatt i Kumla, Örebro Län ID: 1258
Senast inloggad: Idag 02:34
[ Info ] [ Bilar ] [ Blogg ] [ Gästbok ] [ Inlägg i forumet ] [ PowerPolare ]

( Du kan inte skriva i denna gästbok eftersom du inte är inloggad )
 Sida 2 av 9  (171 inlägg) PowerUser Gästbok Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Inlagd av/datum Text
 mickenorrk
Gå till gästboken
 2013-08-04 11:49
hej Hasso hoppas ni har tid o läsa detta jag fattar noll.

allt började igår,bilen var full packad 5 pers o packning överallt...golv ,bagaget..hatthylla.
lämnade ullared vid 22.00 på väg till norrköping allt fungera bra då,cirka eter en 45 min märkte jag att det blev varmt i kupen,säkte temp o ändrade blåset mot mig istället för mot rutan...hände inget ,testade ändra fläkt hastiget..de fungerade på ljudet från fläkten...men ingen luft kom in i kupen,försökte ändra utblåset till mot ruta,fötter,o mot mig...man hör att den ändrar sig...men fortfarande ingen luft i kupen...
så kupe fläkten fungerar men jag får inte in luften i kupen!!!
Tacksam för hjälp.
 lasse-p
Gå till gästboken
 2013-07-09 11:05
I förrgår söndag mena jag ju,,,,
 lasse-p
Gå till gästboken
 2013-07-09 11:05
Hej! Trevligt att ses en kortis igår vid Hembygdsgården! :-)
Vi får ses fler gånger och snacka BMW och annat så får du ge mig lite bra tips.
Ha det fint!
/Lasse Parbring
 Puttxzor
Gå till gästboken
 2013-06-25 22:11
Tjena, hasso! Har förstått att du är haj på BMW. Har ett litet problem med airbagen på min BMW e46 m3, har haft den inne på felsökning och fick konstaterat att det troligtvis är fel på kablarna till bältespännaren på passagerarsidan, skall finnas nått repkitt hos BMW för ca 500kr, tänkte försöka byta det imorn då det är besiktning på torsdag, tänkte även höra om du säljer ett sådant alternativ till sensormattan, det du beskrev under "mektips" är ute i sista minuten och BMW har inga tider för ens 17 juli, fick felkod på sensormattan, men den gick att släcka, vill dock fixa allt riktigt, bor i Örebro och har du möjlighet att hjälpa mig vore jag sjukt tacksam, hör gärna av dig här eller om du har lust att ringa/smsa.
0738218666. Patrik
 Phibz
Gå till gästboken
 2013-06-23 23:08
Tjena hasso! Tack för tipset på min gamla 325,a ! =) Tänkte höra med dig eftersom att du kan så jäkla mycket om bmw,s vilken du tycker är den absolut bästa ? Jag hade tänkt mig att jag skulle uppgradera mig och köra nånting lite fräschare och som flickvännen inte kallar pizzaräcer! ;) Har du några förslag vore jag tacksam! Är nämligen lite feg då jag bara hör massa strul om dom lite "nyare" årsmodellerna! Mvh Mattias
 waijlson
Gå till gästboken
 2013-06-20 10:44
Hej!
Vill tacka för mycket intressant läsning i din bilblogg gällande 318i!
Har själv en sådan som jag är väldigt nöjd med. :)

Skulle vilja be di om ett förtydligande gällande vad som menas med Valvtronicadaptionen du har gjort? Vad innebär det?

Min förbrukning ligger just nu också på 8,5 men har legat tidigare år 7,4-7,8 har iof 245 däck bak på bilen kan ju ha viss betydelse men när tidigare värde uppmättes var däcken 225 breda.

Har just nu problem med en kamaxelgivare, hoppas på att det är det som är orsaken.

Ser fram emot ditt förtydligande :)

MVH Johan W



 Z3c 4 ever!
Gå till gästboken
 2013-06-11 18:06
:-)
 Phibz
Gå till gästboken
 2013-03-09 12:27
Tjenare Hasso! Jag har letat överallt efter någon kunnig på bmw,s. Och det känns som att jag äntligen hamnat rätt. Hoppas att du kommer vilja ta dig tid med min tråd. Skulle uppskattas enormt då jag själv är en riktig rookie på bilar.

Jag har köpt en bmw 325i men nu för en vecka sen så har central låset och el hissarna gett upp.

När jag mixrar lite med säkringarna så börjar helt hux flux el hissarna att funka en liten stund. Men sen lägger dom av igen. Dock händer ingenting alls med centrallåset!
Vad ska jag ta mig till?

Mvh Mattias Larsson
 Ivan500
Gå till gästboken
 2013-02-17 15:37
Hej Hasso blev rekommenderad av en kollega på jobbet att kolla med dig.

Jag har en Bmw 320i e90 med N43 motorn. För några dagar sedan fick jag en gul motorlampa på bilen som började lysa. Bilen startar trögt (ibland) och dom första sekunderna så hoppar varvräknaren mellan 800-1100 varv. Bilen kan även rycka till lite ibland vid jämn hastighet men händer inte så ofta.

Jag prövade att köra in en OBD läsare och fick felkden
2A98 vevaxel positionsgivare , insugnigskamaxel , korrelation - permanent.
och
Denox katalysator svavelförgiftad - permanent

Anledningen varför jag vänder mig till dig är för jag verkligen vill försöka att kunna ev lösa genom att hålla bmw verkstaden utanför. Jag har inte råd att betala höga reparationskostnader då jag nyligen köpt bilen. Tror du att pröva byta vevaxelgivare kan vara en idé? När den visar att katalysatorn är svavelförgiftad måste man byta hela katalysatorn då?

Förstår att många skriver till dig, men jag har googlat som en tok och hittat info men ingen som skriver vad dom gjorde för att åtgärda problemet.

Mvh
 540_rotrex
Gå till gästboken
 2013-02-09 13:49
Tjena Hasso jag skulle behöva lite utav din hjälp. Har du något nummer man kan nå dig på ? mvh
 demk
Gå till gästboken
 2013-01-16 16:03
ja de förstår jag men var din typ nästan rak med ? lägger jag på den så glipar de mycket på kanterna, tänkte göra som du hade gjort
 demk
Gå till gästboken
 2013-01-16 14:40
TJENA har köpt mig en takvinge till min e39 såg du hade limmat en på din,,var din halvdåligpassform el rättaresagt den är inte tillräckligt böjd? var din de med ,var de därför du satt tvingar och stag när du limmade

mvh dennis
 jesseboy
Gå till gästboken
 2013-01-11 11:34
Hej, hasso!
Känns lite som om du är den mest kompetente mannen här på AP.
Jag skre en tråd om en 540iAT som du kommenterade på.
Har du några fler tips eller vad tror du?
Är jag helt dum i huvvet om jag åker dit, hämtar hem den och förväntar mig att vi ska kunna ha en bra familjebil? Jag är lite nervis eftersom jag inte vill ha ett till lik på gården...
Han ger i stort sett garanti för att motor & låda ska funka bra, men vill nog se motorn gå runt iaf innan jag köper...
OM den funkar med icke allt för dyra medel är det ju ingen dum bil.
Jag hör av mig till dig då jag har sett vad du kan och tror på dina åsikter.
Kräver inget av dig, men om du har tid och lust så finns en tacksam snubbe här. :)
Ha de!
/j
 hasso
Gå till gästboken
 2012-11-05 12:19
Elfa.se
 altec522
Gå till gästboken
 2012-11-04 09:49
hejsan.. läste din novell =) från 2011 om sensor matta i stolarna.. jag har precis samma problem på min bmw 320 års 03..
då ja är helt nollad på elektronik tänkte ja fråga dig var ja kan få tag på de motståd å grejor som behövdes för att göra en egen sensormatta..
tacksam för svar.. mvh//Jimmy
 Norrgard
Gå till gästboken
 2012-10-06 00:26
Hej

Nyligen medlem här och har sett dig aktiv i många trådar och hört om dig på andra forum så hoppas du skulle kunna vara snäll och komma med lite idéer och hjälp med min bmw.

Allt började i Augusti när motorlampan började att lysa gult, bmw sa att det inte var någon fara men en felsökning var att rekommendera.
Senare slocknade lampan av sig själv och sen kom den tillbaka, så har den hållt på fram tills nu för 2v sen. Bilen började att rycka "ibland" och ena stunden går den som ett skott. Ojämn tomgång, den går upp på högt varv och sedan lågt sen när man gasade vid nystart så blöddrade bilen men efter den stått en stund så svarade den på gasen.

Gjorde felsökning och fick följande felkoder
P0340
P0101
P0150

P0340 är åtgärdat,bytte kamaxelgivaren idag och efter det så startar den direkt, jämn tomgång. Men fortfarande seg på låga varv, åkte iväg på 1an när ja sedan la i 2an var accelerationen så seg , bensinmätaren var på full förbrukning medans varvmätarn knappt tog sig över 2000rpm , fast ja hade plattan i botten, var som något tog stopp. Men detta problem komma bara imellanåt, ena stunden var han pigg och den andra så som ja beskrev nyss, det var även så på 3ans växel.

Hoppas du orkar ta dig tid att läsa detta , skulle uppskattas.
Man kan ju inte sova gott om nätterna när älsklingen på parkeringen mår dåligt.

Ha en trevlig helg !
// Sebastian
 e30cabbe
Gå till gästboken
 2012-05-09 07:10
Tack för berömmet Hasso!
Bilen ser rätt OK ut...på bild. Det blir nog ordning på den med :-)
//Magnus
 imix
Gå till gästboken
 2012-03-05 09:45
Hej Yngve. Sunne här. Kompisen har en bilverkstad som fått in en 540 som det inte kommer värme i. Första verkstad hade bytt den elektriska pumpen till latentvärmaren.
Sen hade dom gett upp! Nu fortsätter kompisen, hur gör man? är det speciell luftningsprocedur? Måste man öppna värmeventilerna? Hur?Kan åtgärda problemet genom att koppla ur värmaren? hur gör man då? Mvh Klas
 Byline
Gå till gästboken
 2012-02-16 14:19
hej Hasso ! såg att du varit med i diverse diskutioner angående lysande airbag lampa här på forumet, jag har en e46:a 320d -99 som aribaglampan började lysa på här om dagen, min fråga är om man via det 20 poliga utaget under huven kan nolla denna lampan utan att behöva ett s.k "nollningsitrument" kanske genom att kortsluta diverse stift eller dy.l som man gör när man nollar service indikatorn, eller om du vet något annat sätt, har letat runt lite och hittar ingen direkt information om detta, men har i alla fall lyckats konstera så mycket att lampan atagligen lyser p g a sensormattan i förar stolen eller bältesspännaren, har dessa två på lager från utskrotade obejekt, men sen just nollningen av lampan, flr har lyckats konstera så mycket med att den tydligen inte nollar sig själv om man väl börjar byta delar, taksam för svar, och så får jag önska dig en trevlig fortsatt dag ! MvH Tom
 hasso
Gå till gästboken
 2012-01-13 09:28
Tyvärr har jag inte koll på läget, har kontaktat Auto motorsports Pär Brandt i fallet hand tycket även olja kunde vara dyrare än en single malt.
 Sida 2 av 9  (171 inlägg) Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan

© 2020 AutoPower.se