Modellguide
BMW 1-serie
F70
BMW 1-serie
F70
Första modellen att slopa i-beteckningen som betecknat bensindrivna insprutningsmotorer sedan tidigt 1970-tal. Anledningen är att man vill undvika förvirring med elbilarna som använder i som prefix. Borta är även de manuella växellådorna, F70 erjuds uteslutande med 7-växlad steptronic-låda.
F70 byggs i Leipzig. Produktionen började i juli 2024 med leverans till kund i oktober samma år.
Typ | Hk | Cyl Vol | l/100 km | 0-100 | Max hast | Nypris |
---|---|---|---|---|---|---|
2025 | ||||||
120 | 170 | 3/1499 | (5,3) | (7,8) | (226) | 380000 |
M135 xDrive | 300 | 4/1998 | (7,6) | (4,9) | (250*) | 569000 |
MHEV (48V mildhybrid): 120. Angiven effekt är inkl 20 hk från elmotor. | ||||||
Observera att denna guide täcker de modeller som sålts på den svenska marknaden.
Importerade bilar finns i andra utföranden men dessa är ej noterade här.
T = Touring C = Coupé GC = Gran Coupé X = Fyrhjulsdrift d = Diesel cpt = Compact EDE = Efficient Dynamics Edition * = Toppfart elektroniskt begränsad iu = ingen uppgift. Siffror inom parentes gäller utförande med automatlåda/DKG/SMG etc. Priserna är baspriser ur en så tidig prislista för modellåret som möjligt. Prisuppgift i brunt betyder att uppgiften är tagen från en senare prislista än övriga. Rena elbilar har blå bakgrund såvida inte modellen utgörs av enbart elbilar. |
Modell | MHEV | M135 |
---|---|---|
Längd | 4361 | |
Bredd | 1800 | |
Höjd | 1459 | |
Hjulbas | 2670 | |
Volym bagage VDA | 300-1135 | 380-1200 |
Karossvarianter
F70 5-d
Interiör
F70 2025