42699
Modellguide BMW X6 E71
|
|
Presenterad som koncept på Frankfurt-salongen 2007 och som produktionsbil i Detroit januari 2008. Med X6-modellen introduceras ett nytt modellkoncept, SAC - Sports Activity Coupé. BMW´s första modellserie med uteslutande turbomatade motorer. Byggs i BMW´s fabrik i Spartanburg, USA. Försäljningen startade officiellt april 2008.
|
| Modell | Hk | Cyl/Vol | Förbr | 0-100 km/h | Toppfart | Nypris | Övrigt |
 |
2008 |
X6 xDrive35i | 306 | 6/2979 | (1,09) | (6,7) | (240) | 537000 |
Endast automatlåda. |
X6 xDrive50i | 407 | 8/4395 | (1,25) | (5,4) | (250) | 690000 |
X6 xDrive30d | 235 | 6/2993 | (0,82) | (8,0) | (210) | 530000 |
X6 xDrive35d | 286 | 6/2993 | (0,83) | (6,9) | (236) | 560000 |
 |
2009 |
X6 xDrive35i | 306 | 6/2979 | (1,09) | (6,7) | (240) | 537000 |
Endast automatlåda. |
X6 xDrive50i | 407 | 8/4395 | (1,25) | (5,4) | (250) | 690000 |
X6 xDrive30d | 235 | 6/2993 | (0,82) | (8,0) | (210) | 530000 |
X6 xDrive35d | 286 | 6/2993 | (0,83) | (6,9) | (236) | 560000 |
 |
2010 |
X6 xDrive35i | 306 | 6/2979 | (1,11) | (6,7) | (240) | 546000 |
Endast automatlåda. |
X6 xDrive50i | 407 | 8/4395 | (1,28) | (5,4) | (250) | 702000 |
X6 xDrive30d | 235 | 6/2993 | (0,82) | (8,0) | (210) | 539000 |
X6 xDrive35d | 286 | 6/2993 | (0,83) | (6,9) | (236) | 570000 |
X6 M | 555 | 8/4395 | (1,39) | (4,7) | (250)* | 1070000 |
 |
2011 |
X6 xDrive35i | 306 | 6/2979 | (1,01) | (6,7) | (240) | 552000 |
Endast automatlåda.
** = Med sportpaket |
X6 xDrive50i | 407 | 8/4395 | (1,25) | (5,4) | (240*/250**) | 709000 |
X6 xDrive30d | 245 | 6/2993 | (0,74) | (7,5) | (210/222**) | 547000 |
X6 xDrive40d | 306 | 6/2993 | (0,75) | (6,5) | (236) | 581000 |
X6 ActiveHybrid | 485 | 8/4395 | (0,99) | (5,6) | (236/250**) | 890000 |
X6 X6 M | 555 | 8/4395 | (1,39) | (4,7) | (250)* | 1076000 |
 |
2012 |
X6 xDrive35i | 306 | 6/2979 | (1,01) | (6,7) | (240) | 558000 |
** = Med sportpaket Färger Solida: Alpinvit, Svart Metallic (+9800:-): Titansilver, Safirsvart, Monacoblå, Spacegrå, Djuphavsblå, Tasmaniengrön, Vermilionröd, Orionsilver, Silverstone. X6M även Carbonsvart, Melbourneröd, Monte Carloblå. |
X6 xDrive50i | 407 | 8/4395 | (1,25) | (5,4) | (240*/250**) | 716000 |
X6 xDrive30d | 245 | 6/2993 | (0,74) | (7,5) | (210/222**) | 553000 |
X6 xDrive40d | 306 | 6/2993 | (0,75) | (6,5) | (236) | 587000 |
X6 ActiveHybrid | 485 | 8/4395 | (0,99) | (5,6) | (236/250**) | 899000 |
X6 xDrive M50d | 381 | 6/2993 | (0,77) | (5,3) | (250)* | - |
X6 M | 555 | 8/4395 | (1,39) | (4,7) | (250)* | 1087000 |
 |
2013 |
X6 xDrive35i | 306 | 6/2979 | (1,01) | (6,7) | (240) | 578000 |
** = Med sportpaket Edition Exclusive: Läder Nevada Oyster Black, Velourmattor, Elektrisk stolsinställning med minne fram, Sportstolar, List Bambu mörk, Individual antracit innertak, Instegslister med Edition-emblem 23.400:- (35i/30d 25.400:-) |
X6 xDrive50i | 407 | 8/4395 | (1,25) | (5,4) | (240*/250**) | 736000 |
X6 xDrive30d | 245 | 6/2993 | (0,74) | (7,5) | (210/222**) | 575000 |
X6 xDrive40d | 306 | 6/2993 | (0,75) | (6,5) | (236) | 609000 |
X6 xDrive M50d | 381 | 6/2993 | (0,77) | (5,3) | (250)* | 789000 |
X6 M | 555 | 8/4395 | (1,39) | (4,7) | (250)* | 1115000 |
 |
2014 |
X6 xDrive35i | 306 | 6/2979 | (1,01) | (6,7) | (240) | 589800 |
Från 2014-01-01 är trackers från Guardsystems inkluderat i bilens listpris. |
X6 xDrive50i | 407 | 8/4395 | (1,25) | (5,4) | (240*/250**) | 749800 |
X6 xDrive30d | 245 | 6/2993 | (0,74) | (7,5) | (210/222**) | 584800 |
X6 xDrive40d | 306 | 6/2993 | (0,75) | (6,5) | (236) | 622800 |
X6 xDrive M50d | 381 | 6/2993 | (0,77) | (5,3) | (250)* | 802800 |
X6 M | 555 | 8/4395 | (1,39) | (4,7) | (250)* | 1128800 |
 |
Observera att denna guide täcker de modeller som sålts på den svenska marknaden. Importerade bilar finns i andra utföranden men dessa är ej noterade här.
T = Touring
C = Coupé
GC = Gran Coupé
X = Fyrhjulsdrift
d = Diesel
cpt = Compact
EDE = Efficient Dynamics Edition
* = Toppfart elektroniskt begränsad
iu = ingen uppgift.
Siffror inom parentes gäller utförande med automatlåda/DKG/SMG etc.
Priserna är baspriser ur en så tidig prislista för modellåret som möjligt.
Prisuppgift i brunt betyder att uppgiften är tagen från en senare prislista än övriga.
Blå bakgrund är ren elbil.
|
Mått |
Längd |
487 |
Bredd |
198 |
Höjd |
169 |
Hjulbas |
293 |
Spårvidd fram |
164 |
Spårvidd bak |
170 |
Vändcirkel |
- |
|
|
Karossvarianter
|  | 5-dörrars coupé |
E71 2009
|
|
AutoPower om E71
AutoPower provkör X6 M
|
|  |
Hjärtat i nya X6 M är en fantastisk maskin. Det är en 4,4-liters turbo-V8 på hela 555 hk vid 6.000 varv vilket gör den till den effektstarkaste bil BMW har i sitt modellutbud, matchad endast av syskonet X5 M med samma motorisering...
|
Gå till provkörningen
|
|
|
AutoPower provkör X6 xDrive35i
|
|  |
Den är BMW's utan tvekan mest kontroversiella modell på länge. BMW X6 delar tydligt in folk i två läger: de som gillar X6:an och de som ogillar den. Följdaktligen är det med stor spänning som jag kvitterar ut en BMW X6 xDrive35i för en provkörning...
|
Gå till provkörningen
|
|
|
Teknikens Värld om BMW E71
Modell testad | Pris | 0–100 km/h | 100–0 m | l/mil 90 | l/mil snitt | Tjvikt | Teknikens Värld tyckte: |
X6 Active Hybrid 20/10 | 890 000 | 6,0 | 37,0 | - | 1,47 | 2525 | Testad mot Lexus RX 450H och VW Touareg Hybrid. Mastodont-V8 ger fina prestanda men i praktiken svårt att köra på el, därmed skyhögt koldioxidutsläpp. Massivt grepp. Stor utanpå, liten inuti. Kunglig komfort fram, låg takhöjd och dålig sikt bak. Känns tung och klumpig, backkamera ett måste. Sist i test. |
Data i tabellerna är uppmätta värden av Teknikens Värld.
Snittförbrukningen är testförbrukning. Om sådan inte finns angiven är den uträknad som ett snitt av 1/3 stadskörning och 2/3 landsvägskörning, jämn fart 90 km/h på högsta växeln. 1 = Cirkavärde enligt diagram - Teknikens Värld angav endast 0-90 & 0-110. 2 = Tillverkarens uppgifter. Ej mätt på normalt sätt av Teknikens Värld.
|
|
|