Modellguide
BMW X5
E70
BMW X5
E70
Byggdes i Spartanburg, USA. Fabriker fanns även i Mexiko och Ryssland. Den totala produktionen blev strax under 730.000 bilar.
Typ | Hk | Cyl Vol | l/100 km | 0-100 | Max hast | Nypris |
---|---|---|---|---|---|---|
2007 | ||||||
X5 3,0d | 235 | 6/2993 | (0,87) | (8,3) | (210) | 495000 |
X5 3,0si | 272 | 6/2996 | (1,09) | (8,1) | (210) | 495000 |
X5 4,8i | 355 | 8/4799 | (1,25) | (6,5) | (240) | 632000 |
Kommentar: |
||||||
2008 | ||||||
X5 3,0si | 272 | 6/2996 | (1,02) | (8,1) | (210/225**) | 496000 |
X5 4,8i | 355 | 8/4799 | (1,20) | (6,5) | (240/245**) | 634000 |
X5 3,0d | 235 | 6/2993 | (0,81) | (8,1) | (210/216**) | 504000 |
X5 3,0sd | 286 | 6/2993 | (0,82) | (7,0) | (235) | 534000 |
Kommentar:** = med sportpaket |
||||||
2009 | ||||||
X5 xDrive30i | 272 | 6/2996 | (1,02) | (8,1) | (210*) | 503000 |
X5 xDrive48i | 355 | 8/4799 | (1,20) | (6,5) | (240*) | 651000 |
X5 xDrive30d | 235 | 6/2993 | (0,81) | (8,1) | (210*) | 511000 |
X5 xDrive35d | 286 | 6/2993 | (0,82) | (7,0) | (235) | 541000 |
Kommentar: |
||||||
2010 | ||||||
X5 xDrive30i | 272 | 6/2996 | (1,03) | (8,1) | (210*) | 512000 |
X5 xDrive48i | 355 | 8/4799 | (1,21) | (6,5) | (240*) | 663000 |
X5 xDrive30d | 235 | 6/2993 | (0,82) | (8,1) | (210*) | 520000 |
X5 xDrive35d | 286 | 6/2993 | (0,83) | (7,0) | (235) | 551000 |
X5 M | 555 | 8/4395 | (1,39) | (4,7) | (250)* | 1050000 |
Kommentar:Bilar med gps fick det hårddiskbaserade CIC-systemet istället för det dvd-baserade CCC. |
||||||
2011 | ||||||
X5 xDrive35i | 306 | 6/2979 | (1,01) | (6,8) | (235) | 535000 |
X5 xDrive50i | 407 | 8/4395 | (1,25) | (5,5) | (240/250**) | 692000 |
X5 xDrive30d | 245 | 6/2993 | (0,74) | (7,6) | (210/222**) | 529000 |
X5 xDrive40d | 306 | 6/2993 | (0,75) | (6,6) | (236) | 563000 |
X5 M | 555 | 8/4395 | (1,39) | (4,7) | (250)* | 1056000 |
Kommentar:** = med sportpaketFacelift: Bl a nya stötfångare, strålkastare och luftintag. Nya färger och utrustningsval. Nya TwinPower Turbo bensinmotorer, 8-växlad automatlåda. |
||||||
2012 | ||||||
X5 xDrive35i | 306 | 6/2979 | (1,01) | (6,8) | (235) | 541000 |
X5 xDrive50i | 407 | 8/4395 | (1,25) | (5,5) | (240/250**) | 699000 |
X5 xDrive30d | 245 | 6/2993 | (0,74) | (7,6) | (210/222**) | 535000 |
X5 xDrive40d | 306 | 6/2993 | (0,75) | (6,6) | (236) | 569000 |
X5 xDrive M50d | 381 | 6/2993 | (0.75) | (5,4) | (250)* | 755000 |
X5 M | 555 | 8/4395 | (1,39) | (4,7) | (250)* | 1067000 |
Kommentar:** = med sportpaketSportpaket: Nivåreglering m luftfjädring (end 50i), sportfjädring, 19" Y-eker 335, sportratt m paddlar, elstolar, sportstolar, Shadow Line högglans, Innertak antracit 37.100:- (50i 34.000:-) |
||||||
2013 | ||||||
X5 xDrive35i | 306 | 6/2979 | (1,01) | (6,8) | (235) | 544000 |
X5 xDrive50i | 407 | 8/4395 | (1,25) | (5,5) | (240/250**) | 702000 |
X5 xDrive30d | 245 | 6/2993 | (0,74) | (7,6) | (210/222**) | 538000 |
X5 xDrive40d | 306 | 6/2993 | (0,75) | (6,6) | (236) | 572000 |
X5 xDrive M50d | 381 | 6/2993 | (0.75) | (5,4) | (250)* | 755000 |
X5 M | 555 | 8/4395 | (1,39) | (4,7) | (250)* | 1097000 |
Kommentar:** = med sportpaketEdition Exclusive: Läder Nevada, Velourmattor, Elektrisk stolsinställning fram, Sportstolar, List Bambu mörk, Individual antracit innertak 43.000:- (35i/30d 45.000:-) |
||||||
Observera att denna guide täcker de modeller som sålts på den svenska marknaden.
Importerade bilar finns i andra utföranden men dessa är ej noterade här.
T = Touring C = Coupé GC = Gran Coupé X = Fyrhjulsdrift d = Diesel cpt = Compact EDE = Efficient Dynamics Edition * = Toppfart elektroniskt begränsad iu = ingen uppgift. Siffror inom parentes gäller utförande med automatlåda/DKG/SMG etc. Priserna är baspriser ur en så tidig prislista för modellåret som möjligt. Prisuppgift i brunt betyder att uppgiften är tagen från en senare prislista än övriga. Rena elbilar har blå bakgrund såvida inte modellen utgörs av enbart elbilar. |
Modell | X5 |
---|---|
Längd | 4850 |
Bredd | 1930 |
Höjd | 1760 |
Hjulbas | 2930 |
Volym bagage VDA | 620-1750 |
Karossvarianter
E70 5-d SAV
Interiör
X5 E70