75633
Modellguide BMW X5 E70
|
|
Nya X5 presenterad hösten 2006 och lanserad under vintern. Tredje sätesrad, luftfjädring samt aktiv styrning är några av nyheterna.
|
| Modell | Hk | Cyl/Vol | Förbr | 0-100 km/h | Toppfart | Nypris | Övrigt |
 |
2007 |
X5 3,0d | 235 | 6/2993 | (0,87) | (8,3) | (210) | 495000 |
Endast med automatlåda. |
X5 3,0si | 272 | 6/2996 | (1,09) | (8,1) | (210) | 495000 |
X5 4,8i | 355 | 8/4799 | (1,25) | (6,5) | (240) | 632000 |
 |
2008 |
X5 3,0si | 272 | 6/2996 | (1,02) | (8,1) | (210/225**) | 496000 |
Endast med automatlåda. ** = med sportpaket |
X5 4,8i | 355 | 8/4799 | (1,20) | (6,5) | (240/245**) | 634000 |
X5 3,0d | 235 | 6/2993 | (0,81) | (8,1) | (210/216**) | 504000 |
X5 3,0sd | 286 | 6/2993 | (0,82) | (7,0) | (235) | 534000 |
 |
2009 |
X5 xDrive30i | 272 | 6/2996 | (1,02) | (8,1) | (210*) | 503000 |
Endast med automatlåda.
|
X5 xDrive48i | 355 | 8/4799 | (1,20) | (6,5) | (240*) | 651000 |
X5 xDrive30d | 235 | 6/2993 | (0,81) | (8,1) | (210*) | 511000 |
X5 xDrive35d | 286 | 6/2993 | (0,82) | (7,0) | (235) | 541000 |
 |
2010 |
X5 xDrive30i | 272 | 6/2996 | (1,03) | (8,1) | (210*) | 512000 |
Endast med automatlåda.
|
X5 xDrive48i | 355 | 8/4799 | (1,21) | (6,5) | (240*) | 663000 |
X5 xDrive30d | 235 | 6/2993 | (0,82) | (8,1) | (210*) | 520000 |
X5 xDrive35d | 286 | 6/2993 | (0,83) | (7,0) | (235) | 551000 |
X5 M | 555 | 8/4395 | (1,39) | (4,7) | (250)* | 1050000 |
 |
2011 |
X5 xDrive35i | 306 | 6/2979 | (1,01) | (6,8) | (235) | 535000 |
** = med sportpaket
Facelift: Bl a nya stötfångare, strålkastare och luftintag. Nya färger och utrustningsval. Nya TwinPower Turbo bensinmotorer, 8-växlad automatlåda. |
X5 xDrive50i | 407 | 8/4395 | (1,25) | (5,5) | (240/250**) | 692000 |
X5 xDrive30d | 245 | 6/2993 | (0,74) | (7,6) | (210/222**) | 529000 |
X5 xDrive40d | 306 | 6/2993 | (0,75) | (6,6) | (236) | 563000 |
X5 M | 555 | 8/4395 | (1,39) | (4,7) | (250)* | 1056000 |
 |
2012 |
X5 xDrive35i | 306 | 6/2979 | (1,01) | (6,8) | (235) | 541000 |
** = med sportpaket Sportpaket: Nivåreglering m luftfjädring (end 50i), sportfjädring, 19" Y-eker 335, sportratt m paddlar, elstolar, sportstolar, Shadow Line högglans, Innertak antracit 37100:- (50i 34000:-) |
X5 xDrive50i | 407 | 8/4395 | (1,25) | (5,5) | (240/250**) | 699000 |
X5 xDrive30d | 245 | 6/2993 | (0,74) | (7,6) | (210/222**) | 535000 |
X5 xDrive40d | 306 | 6/2993 | (0,75) | (6,6) | (236) | 569000 |
X5 xDrive M50d | 381 | 6/2993 | (0.75) | (5,4) | (250)* | 755000 |
X5 M | 555 | 8/4395 | (1,39) | (4,7) | (250)* | 1067000 |
 |
2013 |
X5 xDrive35i | 306 | 6/2979 | (1,01) | (6,8) | (235) | 544000 |
** = med sportpaket Edition Exclusive: Läder Nevada, Velourmattor, Elektrisk stolsinställning fram, Sportstolar, List Bambu mörk, Individual antracit innertak 43.000:- (35i/30d 45.000:-) |
X5 xDrive50i | 407 | 8/4395 | (1,25) | (5,5) | (240/250**) | 702000 |
X5 xDrive30d | 245 | 6/2993 | (0,74) | (7,6) | (210/222**) | 538000 |
X5 xDrive40d | 306 | 6/2993 | (0,75) | (6,6) | (236) | 572000 |
X5 xDrive M50d | 381 | 6/2993 | (0.75) | (5,4) | (250)* | 755000 |
X5 M | 555 | 8/4395 | (1,39) | (4,7) | (250)* | 1097000 |
Observera att denna guide täcker de modeller som sålts på den svenska marknaden. Importerade bilar finns i andra utföranden men dessa är ej noterade här.
T = Touring
C = Coupé
GC = Gran Coupé
X = Fyrhjulsdrift
d = Diesel
cpt = Compact
EDE = Efficient Dynamics Edition
* = Toppfart elektroniskt begränsad
iu = ingen uppgift.
Siffror inom parentes gäller utförande med automatlåda/DKG/SMG etc.
Priserna är baspriser ur en så tidig prislista för modellåret som möjligt.
Prisuppgift i brunt betyder att uppgiften är tagen från en senare prislista än övriga.
Blå bakgrund är ren elbil.
|
Mått |
Längd |
485 |
Bredd |
193 |
Höjd |
176 |
Hjulbas |
293 |
Spårvidd fram |
164 |
Spårvidd bak |
165 |
Vändcirkel |
- |
|
|
Karossvarianter
|  | 5-dörrars SAV |
E70 2010
|
|
AutoPower om E70
Provkörning - X5 4,8i
|
|  |
När BMW X5 kom för sju år sedan blev den en omedelbar succé. X5 blev genast oerhört eftertraktad med riktigt långa leveranstider som följd. När ersättaren nu presenterats är våra krav högt ställda...
|
Gå till provkörningen
|
|
|
Teknikens Värld om E70
Modell testad | Pris | 0–100 km/h | 100–0 m | l/mil 90 | l/mil snitt | Tjvikt | Teknikens Värld tyckte: |
X5 4,8i 8/07 | 637 000 | 7,1 | - | - | 1,38 | 2250 | Testad mot Cadillac Escalade 6,2. BMW sportigaste suven på marknaden. Motorn rapp och stark men törstig. Smidig växellåda, lysande fyrhjulsdrift. Tredje sätesraden för trång för vuxna. Bra långfärdskomfort men låg takhöjd med taklucka. |
Data i tabellerna är uppmätta värden av Teknikens Värld.
Snittförbrukningen är testförbrukning. Om sådan inte finns angiven är den uträknad som ett snitt av 1/3 stadskörning och 2/3 landsvägskörning, jämn fart 90 km/h på högsta växeln. 1 = Cirkavärde enligt diagram - Teknikens Värld angav endast 0-90 & 0-110. 2 = Tillverkarens uppgifter. Ej mätt på normalt sätt av Teknikens Värld.
|
|
|
|
|