105811
Modellguide BMW E63
|
|
En äkta Gran Turismo-vagn med massor av karisma och kompromisslös kompetens.
|
| Modell | Hk | Cyl/Vol | Förbr | 0-100 km/h | Toppfart | Nypris | Övrigt |
2004 |
645Ci |
333 |
8/4398 |
1,17 (1,09) |
5,6 (5,8) |
250* (250*) |
705000:- |
|
2005 |
630i 630i Cab 645Ci 645Ci Cab M6 |
258 258 333 333 507 |
6/2996 6/2996 8/4398 8/4398 10/4999 |
0,90 (0,95) 0,96 (0,99) 1,17 (1,09) 1,28 (1,15) 1,48 |
6,5 (6,7) 6,9 (7,2) 5,6 (5,8) 6,1 (6,2) 4,6 |
250* (250*) 250* (250*) 250* (250*) 250* (250*) 250* |
617000:- 693000:- 705000:- 781000:- 1016000:- |
|
2006 |
630i 630i Cab 650i 650i Cab M6 |
258 258 367 367 507 |
6/2996 6/2996 8/4799 8/4799 10/4999 |
0,90 (0,95) 0,96 (0,99) 1,19 (1,11) 1,29 (1,17) 1,48 |
6,5 (6,7) 6,9 (7,2) 5,4 (5,5) 5,7 (5,8) 4,6 |
250* (250*) 250* (250*) 250* (250*) 250* (250*) 250* |
628000:- 704000:- 731000:- 808000:- 1032000:- |
|
2007 |
630i 630i Cab 650i 650i Cab M6 M6 Cab |
258 258 367 367 507 507 |
6/2996 6/2996 8/4799 8/4799 10/4999 10/4999 |
0,90 0,96 1,19 1,29 1,48 1,52 |
6,5 6,9 5,4 5,7 4,6 4,8 |
250* 250* 250* 250* 250* 250* |
639000:- 715000:- 743000:- 820000:- 1042000:- 1108000:- |
|
2008 |
630i 630i Cab 650i 650i Cab 635d 635d Cab M6 M6 Cab |
272 272 367 367 286 286 507 507 |
6/2996 6/2996 8/4799 8/4799 6/2993 6/2993 10/4999 10/4999 |
0,79 (0,77) 0,83 (0,81) 1,17 (1,05) 1,26 (1,09) (0,69) (0,72) 1,48 1,52 |
6,2 (6,4) 6,7 (7,0) 5,1 (5,2) 5,5 (5,6) (6,3) (6,6) 4,6 4,8 |
250* 250* 250* 250* 250* 250* 250* 250* |
660000:- 739000:- 770000:- 849000:- 727000:- 806000:- 1060000:- 1127000:- |
|
2009 |
630i 630i Cab 650i 650i Cab 635d 635d Cab M6 M6 Cab |
272 272 367 367 286 286 507 507 |
6/2996 6/2996 8/4799 8/4799 6/2993 6/2993 10/4999 10/4999 |
0,79 (0,77) 0,83 (0,81) 1,17 (1,05) 1,26 (1,09) (0,69) (0,72) 1,43 1,47 |
6,2 (6,4) 6,7 (7,0) 5,1 (5,2) 5,5 (5,6) (6,3) (6,6) 4,6 4,8 |
250* 250* 250* 250* 250* 250* 250* 250* |
669000:- 748000:- 780000:- 859000:- 736000:- 815000:- 1072000:- 1139000:- |
|
2010 |
630i 630i Cab 650i 650i Cab 635d 635d Cab M6 M6 Cab |
272 272 367 367 286 286 507 507 |
6/2996 6/2996 8/4799 8/4799 6/2993 6/2993 10/4999 10/4999 |
0,79 (0,77) 0,83 (0,81) 1,17 (1,05) 1,26 (1,09) (0,69) (0,72) 1,43 1,47 |
6,2 (6,4) 6,7 (7,0) 5,1 (5,2) 5,5 (5,6) (6,3) (6,6) 4,6 4,8 |
250* 250* 250* 250* 250* 250* 250* 250* |
682000:- 761000:- 796000:- 875000:- 749000:- 828000:- 1093000:- 1160000:- |
|
Observera att denna guide täcker de modeller som sålts på den svenska marknaden. Importerade bilar finns i andra utföranden men dessa är ej noterade här.
T = Touring
C = Coupé
GC = Gran Coupé
X = Fyrhjulsdrift
d = Diesel
cpt = Compact
EDE = Efficient Dynamics Edition
* = Toppfart elektroniskt begränsad
iu = ingen uppgift.
Siffror inom parentes gäller utförande med automatlåda/DKG/SMG etc.
Priserna är baspriser ur en så tidig prislista för modellåret som möjligt.
Prisuppgift i brunt betyder att uppgiften är tagen från en senare prislista än övriga.
Blå bakgrund är ren elbil.
|
Mått |
Längd |
482 |
Bredd |
185 |
Höjd |
137 |
Hjulbas |
278 |
Spårvidd fram |
155 |
Spårvidd bak |
159 |
Vändcirkel |
- |
|
|
Karossvarianter
|  | 2-dörrars coupé |
Cabriolet |  |
AutoPower om E63
Provkörning - BMW 635d
|
|  |
När BMW åter introducerar modellbeteckningen 635 är det inte med en bensinsexa utan med en dieselsexa under huven. Med den fenomenala 3-litersmotorn, som vi tidigare kört i bland annat X3 3.0sd, får 6-serien sportbilsprestanda och småbilsförbrukning på en och samma gång...
|
Gå till provkörningen
|
|
|
Provkörning - BMW M6
|
|  |
Presentationen av en ny M-modell är en verklig höjdpunkt, som tyvärr infinner sig alltför sällan! M5 E60 som presenterades under våren 2005 har stulit mycket av uppmärksamheten från den något senare ankomna 6-serieversionen...
|
Gå till provkörningen
|
|
|
Provkörning - BMW 645Ci
|
|  |
Tomrummet efter BMW 8-serien har för många varit stort. Mercedes har varit ensam herre på täppan i segmentet för stora lyx-coupéer under alltför lång tid. Detta har BMW motverkat med den hypermoderna BMW 645 Ci, som Autopower.se nu har provkört...
|
Gå till provkörningen
|
|
|
Teknikens Värld om E63
Modell testad | Pris | 0–100 km/h | 100–0 m | l/mil 90 | l/mil snitt | Tjvikt | Teknikens Värld tyckte: |
650i 21/06 | 743000 | 5,5 | 36 | - | 1,42 | 1715 | Testad mot Jaguar XK 4,2. Ursinnigt stark motor med skönt V8-muller, lättkörd och okomplicerad. Bra ihopsatt, gedigna material. Dynamic Drive ger lysande kurvegenskaper. Luftigt framsäte, baksäte dugligt för kortare personer. Ful bulle på bagageluckan ger präktigt bagagerum. |
645Ci 2/04 | 705000 | 6,2 | 37 | 0,84 | 1,36 | 1695 | Formmässigt spännande. Hög finish på inredningen. Fantastiska framstolar, baksäte av nödtyp. Förbättrad iDrive, trots det inte lika inbjudande som resten av bilen. Motor stark och överraskande snål. Bra sportläge i automatlådan. Riklig men inte komplett standardutrustning. |
Data i tabellerna är uppmätta värden av Teknikens Värld.
Snittförbrukningen är testförbrukning. Om sådan inte finns angiven är den uträknad som ett snitt av 1/3 stadskörning och 2/3 landsvägskörning, jämn fart 90 km/h på högsta växeln. 1 = Cirkavärde enligt diagram - Teknikens Värld angav endast 0-90 & 0-110. 2 = Tillverkarens uppgifter. Ej mätt på normalt sätt av Teknikens Värld.
|
|
|
|
|