Modellguide
BMW Z8
E52
BMW Z8
E52
Motor, växellåda, bromsar mm har hämtats från M5:an vilket ger bilen klart acceptabla prestanda. Kaross och ram består till största delen av aluminium, och för den som vill ha tak över huvudet finns det en hardtop. Tillverkningen skedde i München. Total produktion blev 5.703 bilar.
Typ | Hk | Cyl Vol | l/100 km | 0-100 | Max hast | Nypris |
---|---|---|---|---|---|---|
2000 | ||||||
Z8 | 400 | 8/4941 | 1,45 | 4,7 | 250 | 1150000 |
Kommentar: |
||||||
2001 | ||||||
Z8 | 400 | 8/4941 | 1,45 | 4,7 | 250 | 1150000 |
Kommentar: |
||||||
2002 | ||||||
Z8 | 400 | 8/4941 | 1,45 | 4,7 | 250 | 1173000 |
Kommentar: |
||||||
Observera att denna guide täcker de modeller som sålts på den svenska marknaden.
Importerade bilar finns i andra utföranden men dessa är ej noterade här.
T = Touring C = Coupé GC = Gran Coupé X = Fyrhjulsdrift d = Diesel cpt = Compact EDE = Efficient Dynamics Edition * = Toppfart elektroniskt begränsad iu = ingen uppgift. Siffror inom parentes gäller utförande med automatlåda/DKG/SMG etc. Priserna är baspriser ur en så tidig prislista för modellåret som möjligt. Prisuppgift i brunt betyder att uppgiften är tagen från en senare prislista än övriga. Rena elbilar har blå bakgrund såvida inte modellen utgörs av enbart elbilar. |
Modell | Z8 |
---|---|
Längd | 4400 |
Bredd | 1830 |
Höjd | 1317 |
Hjulbas | 2505 |
Volym bagage VDA | 203 |
Karossvarianter
Z8 E52 2-d Roadster
Interiör
Z8 E52