AutoPower Mekartips
Byte fläktmotstånd E39
Svårighetsgrad:
3
Tid:
1 timme för byte av motstånd, ca 2 timmar för att fixa eventuella smälta kablar
Verktyg:
Förklaring
========================================
Update 2010-10-06
Först vill jag tacka Michael Johnsson (alias Mullerhawk) för ett utmärkt mekartips. Även diskussionerna på Forumet hjälpte mig att hitta anledningen till att batteriet drogs ur. Jag köpte ett nytt fläktmotstånd eller som det heter ett slutsteg till fläkten häromdagen och bytte i dag. Dock hoppade jag över borttagningen av handsfacket och det gick bra ändå.
Vad jag vill uppmärksamma är att det nya slutsteget skiljer sig ganska mycket i utförande jämfört med min gamla igelkott. Jag trodde att jag hade fått fel reservdel, men denna passade väl i anslutningen så troligen är det bara en nu lite mera slimmad design. Vad jag konstaterade omedelbart är att fläktljuder slutar när jag stänger av tändningen så nu skall inte fläkten vara boven längre som drar ur batteriet. Bifogar bild som visar skillnaden mellan det gamla och det nya.
/Sailor
========================================
Författare: Michael Johnsson (alias Mullerhawk)
Fotograf: Michael Johnsson (alias Mullerhawk)
Tänk på:
AutoPower tar inget ansvar för fel som kan uppstå när detta mekartips används.
Det är helt och hållet användarens eget ansvar och det göres helt på egen risk.