Bild på användaren Janne (AutoPower) Till startsidan
60 år. Bosatt i Västerås, Västmanlands Län ID: 44
Senast inloggad: Idag 13:19
[ Info ] [ Bilar ] [ Blogg ] [ Gästbok ] [ Inlägg i forumet ] [ PowerPolare ]

[ i3 94Ah -17 ]
[ Bilder ] [ BilBloggen ]

BMW i3 94Ah -17

Fakta:
BMW i3 94Ah 03/17
Lackering: C2W Fluid Black med highlight BMW i Blue
Klädsel: NLFT Naturläder 'Stellaric' Dalbergia Brown | Black
 
Tekniska data:
Elektrisk motor 170 hk. 250Nm.
 
Prestanda:
0-100 km/h 7.3 sek, toppfart 150 km/h.
Förbrukning 12,6 kWh/100 km, räckvidd 312 km (NEDC)
(Uppmätt i praktiken 14,0 kWh/100 km/h, räckvidd 248 km)
 
Mått/vikt:
Tjänstevikt 1370 kg.
 
Historik:
2017-04-27 Uttagen av firma i Västerås
2020-07-28 Leasing avslutad, återlämnad till M-Bilar Västerås
2020-09-11 Ny ägare jag
 
Utrustning:
5DU Parking assistance package
S7AQ Battery Certificate
P7GA Comfort Paket Advanced
P7KZ BMW i interior design Suite
P7S9 Connected Drive Services Paket
S4EA Interiörlist Ädelträ 'Oak dark' matt
S4T9 Värmepump
S4U6 Snabbladdning AC 3-fas 11kW + DC 50 kW
S4U7 Snabbladdning AC 7,4kW och DC 50kW
S420 Solskyddsrutor bak
S423 Velourmattor
S428 Varningstriangel och första-hjälpen kit
S442 Mugghållare (avtagbar)
S473 Mittarmstöd
S493 Förvaringspaket
S494 Stolsvärme förare/passagerare
S6AC Intelligent emergency call
S6AE BMW Teleservices
S6AK Connected Drive Services
S6AM Real-Time Traffic Information
S6AN Concierge Services
S6AP Remote Services
S6NS Bluetooth Professional + USB anslutning
S606 Navigationsystem Business
S674 Hi-Fi system Harman Kardon
S5AR Traffic jam assistant
S5AT Driving Assistant Plus
S5A2 LED-strålkastare
S5DA Avaktiverbar passagerarairbag
S5DP Park Assistant
S508 Park Distance Control (PDC)
S521 Regnensor
S534 Klimatautomatik
S544 Adaptiv farthållare
S570 Reinforced power supply
S2G6 BMW lättmetallfälg turbineker Style 429 19"
S430 Automatiskt avbländbara inner- och ytterspeglar (ink elektrisk infällning)
S2VC Däckreparationssats
S230 Extra package, EU-speciifc
S249 Multifunktionsratt
S3AG Backkamera
S302 Alarmsystem
S322 Comfort access
S8R9 Refrigerant R1234yf
S8TG Thiefproofing device
S853 Language version, English
S885 On-board literature, Swedish
S9AA Outer skin protection
S993 model year code in VIN

Hjul sommar
Turbineker Styling 329: fram 5x19, Bridgestone 155/70x19. Bak 5,5x19, Bridgestone 175/60x19

Hjul vinter
Stjärneker Styling 427 (pizzafälgar): 5x19, Bridgestone Blizzak 155/70x19
 
Detta har jag gjort:
Bytt ut lilla naviskärmen mot stora 10.25" med split screen.
Monterat bagagerumsgolv med utökat förvaringsutrymme från Wokeby.
Trådlös Carplay
 
På plussidan:
Mycket rymlig och luftig i framsätet.
Enpedalskörningen är grymt vanebildande.
Fjärrklimatiseringen.
Skatt 0:- (360:- från mars 2022)
Mycket tyst och vibrationsfri.
 
På minussidan:
Stolarna är rätt platta och har få inställningsmöjligheter, men man lär ju aldrig bli sittande mycket mer än en timme i stöten.
Instrumentklustret framför föraren har lite trist grafik, plus att viss info måste togglas fram.
Litet bagageutrymme, går att förbättra en smula med en Wokeby-insats.
Den kamerabaserade aktiva farthållaren lägger ned vid minsta motgång, som tur är går det att växla till vanlig farthållare.
Bakdörrslösningen måhända frän, men inte vidare praktisk.
 
Övrigt / Kuriosa:
Inköpt på M-Bilar i Västerås som Premium Selection. Bytte in min M135i. Det är 17 år sedan jag köpte en BMW hos auktoriserad åf (Tyskland) och 35 år sedan jag bytte in en BMW mot en annan BMW hos BMW (Sala).

Brukar alltid sälja min gamla bil på Blocket, men den här gången blev det inte så. Fick i mitt tycke rätt bra betalt i inbyte, och i3:an var bra prissatt också med tanke på utrustningsnivån och det låga miltalet. Möjligen hade jag kunnat gneta ut någon tiotusenlapp till genom att sälja M135an på Blocket, men när man hamnar norr om 200k blir det ökad risk för problem med finansiering och betalning.

Så när det dök upp en i3 som jag hade kunnat speca själv ville jag inte missa den. Svart, med högsta nivån på inredningen (Suite) och nästan all utrustning. Saknade DAB-radio och sollucka. Radio lyssnar jag aldrig på. Lucka har jag haft på så många bilar inklusive ett gäng med panorama men aldrig riktigt uppskattat, och på en i3 känns det lite kontraproduktivt att lägga på vikt på "fel" ställe. Därmed sagt hade jag inte avstått bilen om den haft lucka, men jag hade heller inte velat betala för det.

Den saknade även stora skärmen, men den går att eftermontera för rimlig summa vilket jag gjorde omgående. Carplay är trevligt också, men det kom 2018 och fanns således inte 2017. Det har jag också eftermonterat, men det är ett kit från Kina som buggar lite ibland.

REX var aldrig ett alternativ för mig. Dels väger motorn 120 kg eller något sådant, vilket bara det förkortar räckvidden på el med 10%, dels går det inte att kombinera REX och värmepump vilket även det förkortar räckvidden på vintern. Även skönt att slippa servicebehovet för REX-motorn och en potentiell felkälla. Men det gäller för min situation, för en annan person kan REX vara guld värt.
 
Information
Modell BMW i3 94Ah
Årsmodell 2017
Färg Fluid Black med highlight BMW i Blue
Kaross I01 (i-Serien)
Automat Nej
Touring Nej
Diesel Nej
Cab Nej
Datum för annonsen 2020-09-11 20:57
Antal besökare 147 st besökare
 
Inköp och försäljning
  Inköp Försäljning
Datum 2020-09-11
Pris
Mil 2.642

IP: [...]155.4.
Direktlänk till denna sida:
https://www.autopower.se/galleriet/bmw.asp?bil=46963

© 1997 - 2021  AutoPower.se