BMW 332tii -99
|
Fakta: |
Standardutrustning 328ti
Exteriör: --------- - M sportchassie - Ventilerade skivbromsar fram och skivbroms bak - Stötfångare och spoiler i bilens färg - M Sport sidoskyddslister - Dubbelt avgasändrör (höger med spjäll) - Bakrutetorkare och -spolare
Interiör: --------- - Sportstolar med tyg/skinnklädsel - M skinnsportratt - Kombiinstrument lackerad kåpa titansilver, svarta lister - Bildator - Elektriska fönsterhissar - Fjärrmanövrering för centrallås - Innerbelysningspaket - Växelspak och handbromsspaksdamask i skinn - Dörrhandtag och handrbromssknapp i krom - Svart innertak inkl. solskydd och kurvhandtag - Inläggningar i förvaringsfacken i samma färg som kupéutförandet - Instegsskydd med kromlister ----------
Extrautrustning: ------------------ - Stöldvarningssystem (DWA) - M-teknik stötfångare |
|
Tekniska data: |
3.2 liter sexa på 321hk |
|
Prestanda: |
Cw 0.35 Toppfart 250km/h? 0-100 6.0s ? |
|
Mått/vikt: |
4210mm Lång (2710mm hjulbas) 1378mm Hög (Utan M-paket 1393mm) 1698mm total bredd 1330kg med 90% tank 68kg förare samt 7kg bagage Tankrymd 55 liter Teoretisk körsträcka 590km |
|
Historik: |
samma ägare före mig sedan bilen var i stort sett helt ny |
|
Ägarförhållande: |
Föregående ägare köpte bilen -99 då hade den rullat i Danmark några månader i hennes släktings ägo |
|
Utrustning: |
M-paket Körglädje |
|
Detta har jag gjort: |
16" fälgar till vinterdäcken Ciggtändare Ny defrosterknapp Ny framruta med grön kant Ny Bakruta Servicebok skinn svensk instruktionsbok till bil och original stereo Nya torkarblad runt om BMW M-Power ventilkåpa BMW Business CD RDS (Tack Peter) Bagagerumsmatta mjukplast Skylthållare bakre NFS Skylthållare Främre NFS HR Justerbara krängningshämmare fram/bak 28/19mm JameX Open Air samt BSR Avskärmare Hatthylla med integrerad Rollo Nya instegslister ==323ti== Nya original gummimattor fram Nya dämpare till bakluckan 420nm M märke intrument Nya originalskivor fram PFC 06 främre belägg Stoptech belägg bak M3 3.0 excentriska bärarmsbussningar Automatiskt avbländbar innerbackspegel Tonad bakluckeruta 65% Tonade bakre sidorutor 55% Defa Kupévärmare med tidur M5 E39 läpp på bakluckan M3 speglar 17" M3 Cab Fälgar 7.5" fram 8.5" bak Skalstolar Sparco Evo Plus justerbar på förarsidan Coiloverkit fullt justerbart med Justerbara topplagringar Förstärkningar till fjäderben bak Diffspärr 40% 3.46 utväxling samt M-Coupé Diffkåpa M3 hönsnät/Läpp i fronten Fjäderbenstag fram E38 BBS fälgar 16x8 ET 28 (svarvade) med Direzza 2 225/45/16 X-Brace Ny Hardyskiva Renoverat/blästrat/lackat frambromsarna Stålomspunna bromsslangar runt om Bytt 3 bromsrör M3 instrument med oljetemp kopplad Fotstöd M5 E39 Bromskylningskit från "Kardanaxel" Mockaratt med tillhörande nav Autometer Shift-lite Pro Insug från 325 Oljekylning M3 E36 M52 B28 motor S50 grenrör M3 E36 kattar och rör M3 E46 växellådskuddar M3 E36 motorkuddar Z3 1.9 växelspak (28% kortare slag) samt total renovering av spakstället Höjt varvtalsstoppet till 6950rpm Porsche Boxster S bromsar med M3e46 skivor fram. Handbyggt avgassystem med Sport/racekattar, äkta Titan slutdämpare och lagom ljudnivå Wiechers Halvbur 4 punkts bälte förarsidan 6 punkts bälte passagerarsidan |
|
Detta ska göras: |
Z3M Förstärkningar till främre fjäderbenstorn Ombyggd bakvagn för justering av hjulvinklar Montera Tempmätare diffoljan (köpt) Kolfiberfoliera taket Montera breddade glasfiberskärmar fram |
|
Ljud: |
jepp, 6 ylande cylindrar som hackar på vartalsbegränsaren |
|
Skick: |
Rätt ok tydligen, nån liten skavank men absolut inget allvarligt |
|
På plussidan: |
Ingen AC=28kg lättare Ingen sollucka Körglädjen Ekonomin i förhållande till utbytet |
|
På minussidan: |
Ingen AC=28 grader varmare |
|
Minnesvärt: |
Köpet... |
|
Övrigt / Kuriosa: |
Lättat under 2008-2009
Isolering motorhuv 1.2kg Airbag passagerare 3.2kg Hållare airbag 1.0kg Sidostycken baklucka 1.4kg Förarstol bytt mot skalstol 12.6kg (underedet väger bly till skalstolen) Dimljus 1.0kg Vänster baksätesrygg 7.9kg Höger baksätesrygg 7.9kg Sittdyna baksäte 5.1kg Sidostycken Baksäte 1.4kg Bälteshållare baksäte 1.2kg Bromskylningsrester 3.3kg Gummimatta under baksäte 2.3kg Bakre högtalare 1.6kg Hållare baksäte ovankant 0.7kg Bakre bälte vä/hö 1.8kg Ljudisolering ovanför bakaxel 1.8kg Förvaringsfack bagage hö/vä 0.6kg Ljudisolering vä bakre hjulhus 0.9kg Ljudisolering hö bakre hjulhus 0.8kg Instruktionsbok mm. 1.0kg Domkraft/samt övriga verktyg 1.7kg Reservhjul samt tillhörande kåpa 13kg Velourmattor bak (löstagbara) 1.5kg Asfaltsmatta (påbörjat projekt) 2.1kg Ersatt originalkringla mot Mocka 2.0kg Armstöd med tilbehör 2.2kg Reservhjulshållare 2.2kg Verktygslåda 0.7kg Matta baksäte/gummiskydd samt Golvmattor fram 4.4kg Bromskylning fram +1kg PlastsköldarC-stolpar 0.9kg Batteri original 18.8kg MC Batteri Gele+montering +7kg ---------------------------------------------------------------- Summa: -100.3kg |
|
Information |
Modell |
BMW 332tii |
Årsmodell |
1999 |
Färg |
Silver |
Kaross |
E36 (3-Serien) |
Automat |
Nej
|
Touring |
Nej
|
Diesel |
Nej
|
Cab |
Nej
|
|
2007-11-01 23:57 |
|
6.919 st besökare |
|
|
Inköp och försäljning |
|
Inköp |
Försäljning |
Datum |
2007-10-01 |
|
Pris |
|
|
Mil |
9.600 |
|
|