Inköpt på en minnesvärd resa till Hamburg som senare blev en omtalad artikel i Bayerisches Blatt.
Tekniska data:
V8 på 4 liter och 286 hk.
Prestanda:
0-100 på 7 sek Toppfart elektroniskt reglerad till 240 km/h (på 93orna)
Historik:
Uttagen 04/93 i Hamburg
Första ägare - Deutscher Bronzwerk GmbH Andra ägare - Kvinna född -67 Tredje ägare - Jag Fjärde ägare - God vän som köpte den av mig
Utrustning:
ALPINWEISS 2 (218) Läder svart (0203) Prod. datum 1993-03-10
Utrustning utöver standard: 214 ASC+T 240 Läderklädd ratt 293 BMW lättmetallfälg med run-flat egenskaper (+ stänkskärmar) 302 ALARM SYSTEM 339 Svart krom (Shadowline) 401 Eltaklucka 423 Golvmattor i velour 428 Varningstriangel 464 Skisack 481 Sportstolar 494 Stolsvärme 498 Nackstöd bak, manuella 510 Ställbart ljus 528 AUC 530 AC klima 659 Radio Business CD 676 Stora Hifipaketet 704 Sportchassi 801 Tysklandsversion
Detta har jag gjort:
Jag bytte till ovanliga M-system 1 fälgar för att ge bilen ett ännu mer unikt utseende samt monterade en nyare CD från en E36 som smälter in snyggt i förarmiljön. Bilen hade även ett handsfreesystem för Motorola monterat som jag aldrig testade. Jag satte även på kromade slutrör.
Ljud:
BMW Original Stora Hifipaketet
Skick:
Bilen var nylackad av BMW vid köp, på grund av hagelskador. Skicket var makalöst både invändigt och utvändigt. Hade stått i garage och inte sett en svensk vinter vilket syndes då träpanelerna inte var blekta som på många andra exemplar samt att rosten inte blommat ut.
På plussidan:
Färgen, skicket, fälgarna, utrustningen. Saknar den fortfarande.
På minussidan:
Fick aldrig bukt med den stundtals oroliga tomgången.
Minnesvärt:
Alla sommarkvällar med Don Henley på stereon och takluckan öppnad.