Mauritiusblau metallic (287) Anthrazit flock piqui II (0503)
Produktionsdatum 1993-09-14
Tekniska data:
Limousine M42B18 103 kw/140 hk
Prestanda:
0-100 mäts med almanacka
Historik:
Köptes som komplement till min E30 då den gjorde bruksåkandet till en pina.
Ägarförhållande:
Fungerar bra och verkar trivas bra så.
Utrustning:
242 Airbag förarsida 411 Elektriska fönsterhissar, fram bak 451 Mekanisk höjdinstallning av passagerarstolen 510 Ljusreglering 530 Luftkonditionering 564 Innerbelysningspaket 570 Ökad batteri- och generatorkapacitet 687 Radioförberedd 814 Italiensk utförande 855 Italiensk språkversion 915 Leverans utan skyddsfilm på kaross
Eftermonterat vid flyttgodsimporten 494 Värmestolar förar- passagerarstol 896 Halvljusautomatik
Detta har jag gjort:
Stereo från JVC, gammal trotjänare.
Detta ska göras:
Byta bussningar till bärarmarna i framvagnen. De börjar bli dåliga.
Skick:
Alldaglig helt utan extravaganser. Lite rost finns, så klart.
På plussidan:
Bruksfaktorn är på topp. Ägandekostnaderna är riktigt bra. Allt fungerar utan belssyrer.
På minussidan:
Surrande 4-cylindrig motor. Lite rost.
Önskelista:
Inga krusiduller. Vet inte ens om jag ska fortsätta äga denna bil då jag är sugen på något annat.
Minnesvärt:
Den enda åtgjärd jag gjort är att jag lyft toppen och bytt lite packningar. Motorn släppte kylarvätskan då en packning hade ett fel som var trasigt. Jag jagade runt och fick lite prisuppgifter. Från 6500 till 9500 kronor. Det slutade med att jag gjorde allt själv, vilket var ganska kul. Jag sparade drygt 7000 konor på det dessutom.