Mugge Till startsidan
44 år. Bosatt i Göteborg, Västra Götalands Län ID: 8669
Senast inloggad: 2025-02-04 15:37
[ Info ] [ Bilar ] [ Blogg ] [ Gästbok ] [ Inlägg i forumet ] [ PowerPolare ]

[ 518i -87 ]
[ Bilder ] [ BilBloggen ]

BMW 518i -87

Jag äger inte längre bilen

Fakta:
Sista året för alla E28:or utom 518i, som under delar av 88 erbjöds i iS version.

Chassinummer: WBADK910301089584
 
Tekniska data:
Motor: M10B18
Konfiguration: Rak 4 cyl. 8 ventiler
Cylindervolym: 1766 ccm
Max effekt: 105 hk vid 5800 varv/min
Max vridmoment: 145 Nm vid 4500 varv/min
 
Prestanda:
0-100 km/h: 12.6 sek
Toppfart: 175 km/h
Förbr.: 0.85 l/mil
 
Mått/vikt:
Längd 462
Bredd: 170
Höjd: 141
Hjulbas: 262
Spårvidd fram: 143
Spårvidd bak: 147
Vändcirkel: 1050
Vikt: 1320 kg
 
Historik:
Svensksåld, tagen i trafik för första gången 1987-01-22.

Bilen är numera skrotad sedan den nya ägaren krockat med bilen.
Bilen avregistrerades 2007-03-16 av BORÅS BILDEMONTERING AB.
 
Ägarförhållande:
Jag står som ägare på bilen.
Min sambo har tidigare stått som ägare på bilen.
Jag och min sambo har varit ägare nr 8 och 9 på bilen.
Bilen är numera skrotad sedan den nya ägaren krockat med bilen.
 
Utrustning:
Centrallås
Servostyrning
Sollucka
Elektriska ytterbackspeglar [Std utr]
El uppvärmbara framsäten [Std utr]
M535 TRX fälgar
 
Detta har jag gjort:
14" BMW kryssekerfälgar
CD Stereo med MP3 funktion
papperskorg
 
Detta ska göras:
Utförda reparationer i min ägo:
Byte av startmotor
Byte av av trumbromscylindrar
Byte av de bakre bromsrören
Byte av styramslaringen
Byte av de främre länkarmsbussningarna
Byte av casterstagsbussningarna
Byte av båda framfjädrarna
Byte av avgassystemets upphängning.
Byte av höger bakljus
Montering av kromat ändrör
Byte av bromsskivor och belägg
Byte av kopplingens huvudcylinder
Byte av generatorns laddningsrelä
Byte av kopplingens slavcylinder
Byte av kylare
Byte av fläktrem
Byte av solluckans vevarm
Byte av fläktkoppling
Byte av samtliga kylarslangar
Byte av termostat
Byte av gaswire
Byte av huv- och bagage emblem
Byte av Ratt och växellspaksdamask
 
Ljud:
CD Stereo med MP3 funktion
Standard ljudpaket
 
Skick:
Mycket välbehållen interiört.
Inga missljud från motor, drivlina eller fram- och bakvagn.
Exteriört mycket välbehållen.
 
På plussidan:
Bilens skick
Servo & C-lås
 
På minussidan:
Fartresurser
 
Minnesvärt:
Trots att jag sålde bilen dyrare än vad jag hade köpt den, blev det en väldigt dålig affär. Detta eftersom reparationskostnaden vida överskred försäljningspriset.
 
Övrigt / Kuriosa:
oanvänd reservhjul, inte illa på en bil från 1987.
 
Information
Modell BMW 518i
Årsmodell 1987
Färg Cirrusblau
Kaross E28 (5-Serien)
Automat Nej
Touring Nej
Diesel Nej
Cab Nej
Datum för annonsen 2005-12-03 14:24
Antal besökare 3.599 st besökare
 
Inköp och försäljning
  Inköp Försäljning
Datum 2005-09-03 2006-10-21
Pris 8.000 11.000
Mil 23.815 25.420

IP: [...]85.225
Direktlänk till denna sida:
https://www.autopower.se/galleriet/bmw.asp?bil=40672

© 1997 - 2025  AutoPower.se