Sista året för alla E28:or utom 518i, som under delar av 88 erbjöds i iS version.
Chassinummer: WBADK910301089584
Tekniska data:
Motor: M10B18 Konfiguration: Rak 4 cyl. 8 ventiler Cylindervolym: 1766 ccm Max effekt: 105 hk vid 5800 varv/min Max vridmoment: 145 Nm vid 4500 varv/min
Prestanda:
0-100 km/h: 12.6 sek Toppfart: 175 km/h Förbr.: 0.85 l/mil
Svensksåld, tagen i trafik för första gången 1987-01-22.
Bilen är numera skrotad sedan den nya ägaren krockat med bilen. Bilen avregistrerades 2007-03-16 av BORÅS BILDEMONTERING AB.
Ägarförhållande:
Jag står som ägare på bilen. Min sambo har tidigare stått som ägare på bilen. Jag och min sambo har varit ägare nr 8 och 9 på bilen. Bilen är numera skrotad sedan den nya ägaren krockat med bilen.
14" BMW kryssekerfälgar CD Stereo med MP3 funktion papperskorg
Detta ska göras:
Utförda reparationer i min ägo: Byte av startmotor Byte av av trumbromscylindrar Byte av de bakre bromsrören Byte av styramslaringen Byte av de främre länkarmsbussningarna Byte av casterstagsbussningarna Byte av båda framfjädrarna Byte av avgassystemets upphängning. Byte av höger bakljus Montering av kromat ändrör Byte av bromsskivor och belägg Byte av kopplingens huvudcylinder Byte av generatorns laddningsrelä Byte av kopplingens slavcylinder Byte av kylare Byte av fläktrem Byte av solluckans vevarm Byte av fläktkoppling Byte av samtliga kylarslangar Byte av termostat Byte av gaswire Byte av huv- och bagage emblem Byte av Ratt och växellspaksdamask
Ljud:
CD Stereo med MP3 funktion Standard ljudpaket
Skick:
Mycket välbehållen interiört. Inga missljud från motor, drivlina eller fram- och bakvagn. Exteriört mycket välbehållen.
På plussidan:
Bilens skick Servo & C-lås
På minussidan:
Fartresurser
Minnesvärt:
Trots att jag sålde bilen dyrare än vad jag hade köpt den, blev det en väldigt dålig affär. Detta eftersom reparationskostnaden vida överskred försäljningspriset.
Övrigt / Kuriosa:
oanvänd reservhjul, inte illa på en bil från 1987.