Bild på användaren Janne (AutoPower) Till startsidan
63 år. Bosatt i Västerås, Västmanlands Län ID: 44
Senast inloggad: Igår 22:37
[ Info ] [ Bilar ] [ Blogg ] [ Gästbok ] [ Inlägg i forumet ] [ PowerPolare ]

[ 525iA touring -05 ]
[ Bilder ] [ BilBloggen ]

BilBlogg
[ Senaste blogginlägg ]
 
  2020-07-28 Då fungerar den adaptiva farthållaren efter att ha varit ur bruk i några år. En repsats samt kalbrering av radarögat på BMW till en kostnad på 2300:- Kan säkert anses ovärt för en 15 år gammal bil, men ingen tvekan om att det ska prutas på liknande belopp vid försäljning. Dessutom är det kul när man kan fixa saker som tidigare ägare gått bet på. Bloggbild
 
  2020-07-18 Igår fick jag tillbaka en fungerande CCC-enhet från Mura Car Accessories i Rumänien. Hur smidigt som helst. Skickade den onsdag 8/7 och fick tillbaka den 17/7. Express på frakten men inte på reparationen så det går att kapa ett par dagar om det kniper. För övrigt går det utmärkt att åka omkring utan CCC-enhet, men det är ju tyst förstås.

Frakt till Rumänien var billigaste PostNord på 387:- 5-6 dgrs leverans. Jag valde dock UPS Express framme nästa dag för 590:-
Reparationen och returfrakt €244, sedan valde jag till Express +€14 och inkodning av AUX +€20. Det går alltså att komma undan med cirka 3000:-

[LÄNK] Bloggbild
 
  2020-07-09 I styck trasig CCC på väg till Rumänien för lagning och uppgradering. Bloggbild
 
  2020-07-06 Tråkratten är bytt mot den fetare M-Sportratten. Jag hade en rattkrans hemma från en tidigare E61:a. Dock hade jag ingen airbag men engelska eBay visade sig leverera där. Bloggbild
 
  2020-07-02 iDriven har drabbats av svarta döden och försöker starta upp men startar om några gånger efter BMW-loggan för att för att sedan vara svart och tyst. Tror inte att det var en blåsning eftersom den fungerade finfint i flera veckor. Det är ett känt fel på CCC-enheten och ganska lätt att komma till rätta med. Man får skicka den till Rumänien där det finns en firma med goda referenser från detta forum. Dom reparerar den och skickar tillbaka den färdig för återmontering.

Finns såklart alternativ, inte minst att köpa en modernare Android-enhet, men när man för en gångs skull fått tag i en bil med HUD vore det kul att kunna använda den. Bloggbild
 
  2020-06-30 Adaptiv farthållare-fix. Den behöver kalibreras men eftersom justerskruvarna till radarögat sitter utsatt och därför rostat fast går det ej att göra. Hittade en felsökning för ett par år sedan i bilens papper där det fastställdes och att det skulle bli mycket dyrt att fixa. Bloggbild
  2020-06-30 Vad man förmodligen inte visste då (eller om det inte fanns då) är att BMW har ett repkit för justeringarna. Kostar en femhundring bara. Sedan måste BMW kalibrera in den, och tid är bokad till efter semestern. Bloggbild
 
  2020-06-29 Lite strålkastarpolering, blev himla bra. Bloggbild
  2020-06-29 Bloggbild
 
  2020-05-16 Hittade en beggad gasfjäder till bakluckan för en trehundring på min närmaste bilskrot, den i Kolbäck. Den kommer såklart från en bil med automatisk baklucka och är således mycket kraftigare än till dom som har vanlig baklucka. Luckan stannar nu i öppet läge.
 
  2020-05-10 Bilen hemma. Snygg och trevligt utrustad väckte köplusten. Och inte minst sista vettiga versionen med bensinmotor, N52.
Lite småfix så klart, bland annat fungerar inte den aktiva farthållaren och bakluckan sjunker sakta.



Antal läsare till bloggen: 1737 st. Räknar ej bloggägarens egna besök.
© 1997 - 2023  AutoPower.se