Bild på användaren hasso Till startsidan
62 år. Bosatt i Kumla, Örebro Län ID: 1258
Senast inloggad: Igår 20:07
[ Info ] [ Bilar ] [ Blogg ] [ Gästbok ] [ Inlägg i forumet ] [ PowerPolare ]

[ 325 IA Touring -06 ]
[ Bilder ] [ BilBloggen ]

BilBlogg
[ Senaste blogginlägg ]
 
  2018-12-14 Årets besiktning utan anmärkning igen. Bloggbild
 
  2018-11-24 Lättade 325an 30 kilo med en annan fälguppsättning än de 158or med Nokia Hakka 7 rft som följde med bilen när jag köpte den. 158 vägde 24.4 kilo mot 17.
  2018-11-24 Bloggbild
 
  2018-11-09 Haft en felkod på bakre nivåsensorn under längre tid. Kontakten såg dålig ut och fick felaktiga signalnivå från sensorn som jag böt för ett par år sedan. Köpte en ny givare på ebay och ny kontakt och kablar på Mbilar. När jag skulle rota fram kablaget under innerskärmen för att skarva så upptäckte jag att den var sönderskavd mot innerskärmen vilket var det verkliga felet. Bara att skarva in nytt kablage och testa innan man monterade . Nu ser signalen helt ok ut. Bloggbild
  2018-11-09 Bloggbild
 
  2018-09-24 Idag kom det brev från BMW
00618330400 kontroll och ev efterbearbeta insticksanslutningen fläktslutsteg.
Tyvärr är tillgången på reservdelar men vi återkommer när det finns tillgängliga reservdelar.

Det kan tydligen bli en termisk incident" haha" så det börja brinna står det.
 
  2018-07-08 Passade på att byte länkarmar när bilen ändå var upphissad för oljebyte. Har haft lite ospecade vibbar vid inbromsning då och då och gissar att det kan vara lite slitna länkarmar. Får hoppas att det gör nån skillnad kulbultarna var lätta att vicka på så nu blir det tajtare. Bloggbild
 
  2018-07-06 Var lite tricky att få bort låskistan men nu sitter det en ny och centrallåset fungerar igen. Nu är det service kvar att göra. Bloggbild
 
  2018-07-03 Centrallåset på förardörren upphörde att fungera de andra dörrar å luckor funkade som de ska. Inga felkoder men det rasslade i låskistan ett tag. Sedan går det att låsa men inte låsa upp förardörren utan det får göras med nyckel.
Ebay scannades och hittade en ny original för 900 kr och den damp ned idag. Men får vänta till nästa vecka då semestern börjar Bloggbild
 
  2018-03-31 Dags för sommardäcken köpte två nya LL Greenmax till framhjulen de Yokohama som satt där var bedrövliga bilen spårade stötiga och bullriga.
Med fyra däck av samma fabrikat gick bilen som på räls även i de värsta rodelbanorna på motorvägen innan var en asfaltskarv obehaglig.
Fick även byte höger Angelesbelysning igen är nog 3dje på 6 månader billigt ebayskräp dock har den vänstra klarat sig i 3 år. Bloggbild
 
  2018-01-30 Passerade 16.000 dvs kört 2300 trevliga mil. Bloggbild
 
  2018-01-06 När jag åkte hem från jobbet i Torsdags så kom den gula serviceindikeringen upp. 80 mil kvar på beläggen bak.
Visste sedan i höstas att det var dags för byta av skivor och belägg så det låg på hyllan i garaget. Hade dock hoppats att det skulle klaras sig ett par månader till det var dags för sommardäcken.
Men bara att höja tempen på luftvärmepumpen i garaget och använda Fredag förmiddag för bromsbyte.
Och skivorna som rullat 16 tusen mil i det närmaste var ju slut. Bloggbild
  2018-01-06 Bloggbild
 
  2017-10-14 Fick nån reklamlänk på Facebook för MrFix 9H Ceramic coating så jag beställde två flaskor a 30 ml. Handvättade med avfettning och högtryck igår och satt igång luftvärmepumpen i garaget på 22 C. Polering före var inte nödvändigt utan jag strök på behandlingen efter att ha kikat på youtube hur det skulle göras.
Det gick åt 15ml till hela bilen och jag tycket inte jag snålade. Nu ska det härda i 48 timmar så får vi se vad det stoppar för. Rejält blankt blev det nästan som ett nytt klarlackslager. Bloggbild
  2017-10-14 Bloggbild
 
  2017-07-07 Byta ledlampa till parkeringsljuset är aldrig rolig på 325an.
Men passade på att göra oljeservice när den ändå var upp hissad.
Fick sig en polering med Menzerna SF 4000 inför Gnällbältesträffen på Söndag.
Bloggbild
  2017-07-07 Bloggbild
  2017-07-07 Bloggbild
 
  2017-03-18 Plockade fram sommarhjulen och gav dom en duvning med den occillerande minipolermaskinen och sedan skruvade jag på hjulen. Har ju "Hoppe" dvs Forden Ka som jag förvaltar åt dottern medan hon jobbar utomlands, den får ha dubbdäcken på någon vecka till.
Noterade också att bromsbeläggen bak var de ca 4 mm kvar av på utsidan. dvs dags att byta. En beställning på Textar Skivor och belägg plus sensor a 1022 kr ink frakt lades till MisterAuto. Får väl ses som mycket prisvärt för premiumdelar. Bloggbild
  2017-03-18 Bloggbild
 
  2017-02-25 Skiftade sensor och staget . Den gamla stagets kulor kärvare rejält om det är orsaken till felkoder på senson vet man inte men efter bytet så gick det att radera felkoden.
 
  2017-02-24 Noterade att det fanns en permanent felkod på nivåsensorn bak för ljusnivåregleringen . Så jag beställde en ny sensor från Tyskland och reglerarmen från USA. Ingen idé att lyfta upp bilen innan man har delarna hemma tyckte jag. Bloggbild
 
  2017-02-10 Ja då var det min tur Noterade att endast förardörren var låst, efter att jag lämnat bilen en stund.
Den gick dessutom inte att låsa upp annat än manuellt.
Fjärren funkade på bakluckan, och att låsa förardörren med. Dumt nog tvingades jag låsa de andra dörrarna manuellt. och DÄR SATT DOM liksom. GÅR inte att öppna manuellt, försöker du dra upp knappen åker den ner lika fort som du blinkar och håller du i den så går det ändå inte att öppna dörren innifrån. (endast förardörren öppningsbar innifrån))
Kopplade in Autocom så sa säkrings/reläfel permanet. Tog en bra lampa och en näbbtång med långt skaft på. Kollade upp schemat vilka säkringar som gick var och plockade ut säkring 56 som var hel. Säkring 57 var dock trasig. Plockade dit två nya säkringar,dock inget som hände, men jag startade bilen och då hoppade allt igång igen som det skulle.
Raderade felkoderna och så var det bra med det.

Så med facit i handen låt bli att låsa dörrarna manuellt om det inte är nödvändigt så blir det smidigare att byta säkringar genom passagerardörren istället för att ligga över mittkonsollen..
Sedan kan man ju undra vaför man inte kan öppna övriga dörrar manuellt utom förardörren, när detta händer blir barnsäkert runt om liksom och det är känns ju egentligen tämligen olustigt..

Kvarstår dock VARFÖR gick säkringen sönder. ??
 
  2016-07-03 Gårdagens vinst på Gnällbältesträffen monterad, en Original "Wounderbaum " Bloggbild
 
  2016-05-06 Vårputsen klar toppat med 3M högglansskydd. Blir inte blankare än så här.
Rätt kul med färgskiftningar beroende på omgivande ljus. Bloggbild
  2016-05-06 Bloggbild
 
  2016-04-10 Igår upptäckte jag en "rostfälla" framför tanken på bägge sidor.
Täckplasten är ju nedvinklad vilket jag gissar skapar turbulens och baksug så att salt sugs upp på den enbart grundmålade plåten, Så igår rengjordes jag det och sprutad ett tunt inträngande Dinitrol rostskydd (bild) som torkat under natten och i morse sprutade jag på ett tjockt täckande lager med underredsrostskydd. Bloggbild
 
  2016-04-09 Årlig service blev modell större. Med 6,5 liter Aral supertronic 0W-40
Oljefilter, luftfilter, microfilter, tändstift, bromsvätska.
900 mil har den rullat sedan 30/4 -2015. Bloggbild
 
  2016-01-24 325an har nu uppgraderats med följande. ny modellanpassad multienhet. GPS DVD Backkamera telefonhandsfree, DigitalTV.
Enheten funkar bra, lite besvärligare att starta stolsvärmen som görs via pekskärmen då originalpanelen tas bort..
IGOs GPS är samma som jag hade i 540 dock uppgraderad version kartor mm.
Man får även "radarvisning" av PDC sensorerna
Backkameran som följde enheten skippade jag för att slippa borra hål i bakändan. Utan köpte till en modellanpassad där man byter ut öppningshandtaget i luckan som då innehåller en HD backkamera.
Blev lite problem med att ta spänningen från backlampan för att aktivera kameran. Funkade OK så länge bilen stog på tändning, men, men när den startades och började ladda så stördes bilden bort. Testade att mata från ett löst batteri no problems , inte heller att ansluta direkt på bilbatteriet. Så det blev en lösning med att relä i backluckan och enbart styrspännig från backlampan.
Dock fick jag riva panelerna en extra gång och dra igenom en ledare från batteriet lite besvärligt att gå igenom gummistosen men det går med lite silikonsmörja på kablarna som ska igenom. Det jag väntar på är bättre TV antenn typ den jag hade i 540. Den som följer med räcker inte till enbart under väldigt gynnsamma förhållanden. Digitalmottagaren var extra tillbehör som jag köpte med.
För övrigt är enheten "Pumpkin" står det på kartongen plug and play Bloggbild
  2016-01-24 Bloggbild
  2016-01-24 Bloggbild
  2016-01-24 Bloggbild
  2016-01-24 Bloggbild
  2016-01-24 Bloggbild
  2016-01-24 Bloggbild
  2016-01-24 Bloggbild
 
  2015-12-27 Årets julklapp blev en ny multienhet DVD-GPS-TV mm.Saknar"Huliganen" som jag monterade i 540.
Bloggbild
 
  2015-11-17 Nu är Hakka 7 på bilen. Ska visst bli kyligare. Bloggbild
 
  2015-10-16 Börjar bli dags att snygga till vinterhjulen, de var rena när jag köpte 325a men lite polering behövs. Hakka7 med 9 mm mönster kvar blir nog bra. Bloggbild
 
  2015-10-04 Rostfällor finns så klart även på E91 i bakluckan. Har noterat ett par små bubblor precis i kanten på sidoplasten, men inte haft tid att se efter ordentligt. Nu åkte panelen på vänster bort och ett gruslass ramlade ned ur panelen. Efter nästen 10 år samlas det en hel del damm och grus bakom panelerna och suger åt sig fukt och håller kvar den länge och skaver samtidigt på lackeringen.Bara att plocka fram Dremmeln och blästern och slipa och blästra rent och grunda med CRC Zinkgrund. Sedan ta fram Airbruschen och lacka på färg och klarlack. Plastpanelen döljer det ju mesta.. Plockade bort även på höger där det inte syntes nått från utsidan, men visst hade det börjat gro även där under panelen. Panelerna diskade och blåstes rena vilket man bör göra då och då, det är lätt att lossa dom. Bloggbild
  2015-10-04 Bloggbild
  2015-10-04 Bloggbild
  2015-10-04 Bloggbild
  2015-10-04 Bloggbild
  2015-10-04 Bloggbild
 
  2015-09-25 Patienten överlevde reglerar fint som den ska.
Väldigt smidig luftningprocess där man använder elpumpen som "luftningsverktyg"
Bloggbild
 
  2015-09-24 Ja Jisses Vattenpumpen kom i en ESDpåse. Så då får jag dra en jordkabel från vattenledningen till fotleden när jag ska montera den :)
Den var av samma märke som satt där original Pierburg, Däremot Termostaten var en Behr/Mahle och den var det plasthus på, den som böts ut var en Wahler i metallhus.

Jag böt på en 335Ci -07a på jobbet för nått år sedan, Där var vattenpumpsgaveln av plast och hade spruckit efter ca 7500 mil.

Leveransen tog 1½ dygn från Tyskland, så ikväll sitter de på plats och glykol är påfyllt och batteriladdaren är på. Ska man köra pumpen 12 minuter för att lufta systemet så är det bäst med att säkra upp med fullt batteri + batteriladdare på under tiden. Får väl se i morrn hur det går.

En mycket fin Z4 fick jag göra service på idag också. Bloggbild
  2015-09-24 Bloggbild
  2015-09-24 Bloggbild
 
  2015-09-20 Att konstruerar en bil UTAN tempmätare är rena IDIOTIN. Jag anser att det är det viktigaste instrumentet i bilen.
Min elektriska vattenpump havererade på motorvägen utanför Örebro igår. Det tog 3 sekunder från GUL förvarning till RÖD "katastrofvarning" hade man haft en tempmätare hade man sett det mycket tidigare och kunnat planera avfart från motorvägen. Nu fick jag ta till en förbjuden "polisficka" vid sidan av vägen. Och låta bilen svalna en stund. Man kopplade in min Launch diagnos som alltid ligger i bilen och konstaterade att felkod på vattenpumpen. Dessutom lade jag upp både motortempen och kylartempen. När den sjunkit under 100C så körde jag nån kilometer till så jag kom av motorvägen. Och sedan fick jag stanna en stund igen. Sedan fick jag köra och stänga av motorn och rulla. Drog upp bilen i 100km och lät den sedan rulla så långt det gick,klarade sträckan Mosås- Kumla på 4 rullningar. Och håll hela tiden koll på tempen så den höll sig inom ramen som var OK dvs under 115C. Parkerade bilen hos BMW i Kumla och ringde gumman. Där fick den stå och svalna och tog med en dunk vatten men det hade inte försvunnit nått. Körde sedan hem den utan några varningar de sista 3 kilometerna genom Kumla. Rev sedan ned pumpen och den var död elektriskt. Lossade på locket och var lite nyfiken vad som fanns i. En elektronikenhet !!!!! med nån mjuk Jelly och där var det trådar som var av i de "gula rutorna" på bilden. Själva motorn verkade dock var kontakt igenom. Ny pump å termostat ebayades in från Tyskland för ca 3000 kr inklusive frakt.
Jag har nästan väntat på att pumpen skulle ge sig, hade en tanke att byta den före semestern i förebyggande syfte, men ändå tacksam att det hände hemma vid. Bloggbild
  2015-09-20 Bloggbild
  2015-09-20 Bloggbild
  2015-09-20 Bloggbild
 
  2015-09-13 BMW-DRL satsen monterad. En liten intelligent modul känner av när spänningen ökar i bilen vid start och tänder DRL-ljusen och släcker dom efter 5 sekunder när man stängt av bilen. De stängs också av när xenonljusen tänds.
Artikelnummer 63 30 2 212 799 Bloggbild
 
  2015-09-12 2a !!!! på besiktningen !!! igår Är inte likt mig. Men inget jag kunde råda för själv utan får skylla på nån tidigare ägare som solfilmat främre sidorutorna. Inget jag själv tänkt på heller då de var betydligt ljusare än bakre rutorna.
Nu när jag tagit bort solfilmen så ser jag en viss skillnad men ändå så är den väldigt marginell lite beroende på hur ljuset faller.
Nåja har nog norra Europas renast sidofönster efter att ha acetontvättat bort allt klister när filmen värmts bort med pistol. Dessutom ser jag bra ut också, sikten genom glaset blev osså bättre.
Blir tillbaka idag och visa upp bilen igen.
För övrigt var det nog mer än 35 år sedan jag var till Hallsberg och de gillar ju inte Kumlingar å vise versa :) och hade inget vidare rykte på stationen så man har hållit sig därifrån.

ORDNINGEN återställd vid mätarsställning 141414 kl 13.50 idag 15% rabatt på återbesök t.o.m.
Bloggbild
  2015-09-12 Bloggbild
 
  2015-09-08 Från en tysk BMW återförsäljare Vögl. Ebayades in en Original DRL-sats för under tusenlappen får väl ses som ett fynd. Bloggbild
 
  2015-08-22 Kameleontkulören Silver bak och Guld fram. Bloggbild
 
  2015-08-21 325a är ihopmonterad efter att Dysviks lack i Kumla lackat huv och front . Jag blev nöjd och det ser fräscht ut. Saknar bara mittrippan till centrumgallret men den hämtas på Maxi under dagen. Bloggbild
 
  2015-08-09 Det blev en rejäl skillnad till det bättre tycker iallfall jag.

Igår ebayade jag in alla nedre gallerplast till fronten kostar ju inte många hundralappar och ser ju betydligt fräschare ut än att smörja upp den gamla gråruggiga som bara ser bra ut tillfälligt
Bloggbild
  2015-08-09 Bloggbild
 
  2015-08-08 Eftersom jag inte hittat nån LCI upgrade till e91 för de inre bakljusen fick jag modifiera ett par original som jag ebayade in. Bloggbild
 
  2015-08-07 Så där nu är den riven för inlämning av lackering i slutet på nästa vecka. Bloggbild
 
  2015-07-30 Efter semestern ska det lackas om huv och front, den är rätt "blästrad" så det blir som en "bilhandlaruppsminkning" ungefär.
Nya Dimljus från Litauen och nya kromlister till huven samt spolarluckor från Lettland, de brukar ju gå sönder så fort man pillar med dom. Huvemblem från Israel. Ebay är rätt kul. Tänker inte byta till svart grill som verkar så poppis.

För övrigt känns det som att lacken är mycket tunnare på nyare BMW än de tidigare som jag haft, Verkar inte finnas så mycket polermån på tex klarlacksrepor. Bloggbild
 
  2015-07-03 Saknades 3 dioder längst till höger i 3dje bromsljuset.
Ebayade in ett nytt original för 800 spänn från Lettland.
Fick öppna lådan under spoilern , den som det brukar gå in fukt i och det ärgar så fjärrkontrollen börjar bli dålig och radiomottagningen . Här var det torrt och fint. Så ny är det full diodrad. Bloggbild
 
  2015-07-02 Kvällens pedaluppdatering. Bloggbild
 
  2015-06-26 Ju mera jag ser av detta vansinne dessdå tröttare blir man.
E90 är långt ifrån sämst, men hur faan kan någon godkänna en konstruktion för att byta en glödlamapa som kan ta 1-3 timmar att byta beroende på bilmärke. Passat ligger illa till som värsting av vissa årsmodeller där hela fronten måste bort.
Volvo har en modell där man drar i en "spak" drar ut hela lyktan på 15 sekunder och byter lampa. Grattis säger jag bara.
Men att behöva hissa upp bilen ta av hjulet. hitta en lucka där bara blinkerslampan går att byta. Bara att plocka ned innerskärmen för att byta Angeleys och helljuslampan.
Å så gick det typ två timmar innan bilen stog på backen igen.
Böt till Ledljus i angeleys och till Philips extrem +130% som helljuslampor. Så bli aldrig förvånad om du blir debiterar ett par tusen spänn i arbetskostnad för att byta en glödlampa.
Sedan kan jag tillägga att ska H7 lampan till helljuset bytas. Vicka den förlängda armen uppåt då släpper lampan i nederkant och går att dra ut, rätt vettigt istället för alla vridningar.
Bloggbild
  2015-06-26 Bloggbild
  2015-06-26 Bloggbild
  2015-06-26 Böj den förlängda armen uppåt så lossnar helljuslampan i underkant och dras sedan ut. Montera omvänt. Inget vridande ganska smart men tog en stund att lista ut. Man ser ju inte så bra liksom Bloggbild
  2015-06-26 Test på ena sidan ser bra ut. Bloggbild
 
  2015-06-20 Då var det Dragmonterat.
Bloggbild
 
  2015-06-19 Det blir Drag i midsommar. Dvs Dragkroken ska dit. Bloggbild
  2015-06-19 Auto-Hak utmärkt passform som förra gången. Bloggbild
  2015-06-19 Bloggbild
 
  2015-06-11 Nya Textar framskivor och Valeobelägg monterat . De gamla skivorna var "söndertvättade" och gav lite vibrationer speciellt med kalla skivor. Dvs man har tvättat bilen och sedan låtit den stå så att bromsbeläggen "rostat på skivan"
vilket syns på bild 2. Bloggbild
  2015-06-11 Bloggbild
 
  2015-06-04 Så där ja. Nu är både ratten och växelspaken uppgraderade. Bloggbild
 
  2015-05-29 Idag kom det två nya bakdäck 245/40/17. Så då var det dags att byta ut 158 mot 161. Två av Yokohamadäcken flyttades över från 158 . Men bak blev det nytt, valde 245 istället för 255 skiljer 1% mot framdäcken vilken håller sig inom ramen för tillåtna 5%. Så nu är det en lite roligare fälguppsättning och inte samma som vinterhjulen. Ska avyttra 158 sommaruppsättningen med mycket bra däckmönster. Bloggbild
 
  2015-05-24 Besökte Janne Söderman igår och fick med mig en lite roligare fälguppsättning hem, som skurats och polerats.
Kom kromade slutrör från U.K. också
Bloggbild
  2015-05-24 Bloggbild
  2015-05-24 Bloggbild
 
  2015-05-09 Avsaknad av askopp å cigguttag och 12 voltsuttaget under armstödet. För att slippa kablage liggande över konsollen för att ladda telefon och navigatorn, hittade ett lämligt uttag på nätet som passade i facket så det går att stänga locket. Samtidigt som jag uppgraderade växelspaken till den modernare utgåvan lade jag en 12volts matning från uttaget under konsollen. Bloggbild
 
  2015-05-08 Ebayade in fina velourmattor från Polen a 400 spänn.Var riktigt fina och 1cm tjocka och fint kantade.
Dessutom plockat isär bromsarna och gjort rent och smörjt alla glidytor.
Ny Autopowerskylthållare fram och nytt kupefilter monterades också. Bloggbild
 
  2015-05-03 Lika bra att fortsätta pickla.
Ventilkåpspackningen var en nödvändighet att byta, 22 nya skruvar ebayades in från Kina , kom i BMW originalförpackning !!
Skruvarna ska ju dras med 7nm och sedan 90 grader och används bara en gång.
Upptäckte att två skruvar var av, gissar att någon dragit lite för att testa ?.
4 timmar senare var det ihopskruvat igen. Lite knöligare att byta än på M52/M54. Dock är kåpan av aluminium och packningen är en tunn "plåt" packning.
Bloggbild
  2015-05-03 Bloggbild
 
  2015-05-02 E90s AC system har en fälla som kostar 1750 + moms för röret + 2,5 timmars jobb med provtryckning reparation och fyllning av system. Är ju ett hål rakt ut genom innerskärmen och en värmesköld så en rejäl grushög lägger sig runt röret och det ärgar sönder.

Bästa att fixa till detta innan det händer, dammsugning renblåsning och ett lager med tunnflytande rostskydd + ett lager wax när det torkat så har man gjort nått för att stävja "felkonstruktionen" Bloggbild
 
  2015-04-30 Helgledigheten börjar med en oljesservice, Sist var det Carlia i Falun som böt oljan men det var 2013-07-08 och 1218 mil sedan.
Fylld med 6,5 liter ELF Evolution Full-tech LLX 5W-30 LL-04.
Bloggbild
 
  2015-04-19 Nu är jag runt på utsidan, man upptäcker små skavanker hela tiden, lite färginläggning behövs på stenskott mm. Ska beställa en sprayburk i morrn, föredrar att använda detta istället för lackstiftet som bara blir kladd oftast, bättre att spray i locket och använda finpensel.
Blir mer och mer förtjust i kulören, den skiftar i flera olika nyanser beroende på ljuset den utsätts för.
Ny ska ctecken få jobba för att kompensera alla dörr och lucköppningar. sedan ska insidan få sig en liten dusör också.
Bloggbild
  2015-04-19 Bloggbild
  2015-04-19 Bloggbild
  2015-04-19 Bloggbild
 
  2015-04-18 Halva bilen polerad. Dessutom ebayades in dragkrok en av samma fabrikat som jag monterade på 318.
stänkskydd och nya skruvar till ventilkåpan fanns också på ebay. Ventilkåpspackning och oljefilter köpte jag på jobbet. Ett par Brodithållare hittades också på nätet.
Kulören verkar lika lättskött som en silver som det går 20 på dussinet av och anledningen att jag ville ha denna sonorametallic som man inte ser varja dag. Bloggbild
 
  2015-04-17 Ny BMW i garaget som hämtas hem från Leksand just nu.
  2015-04-17 Hemmavid efter en mycket trevlig tripp. 325an går riktigt fint och är lagom pigg.
Dessutom verkar den inte dra mer än nån deciliter mer än 318.!
Nu får man väl skumma över instruktionsboken en stund. Bloggbild



Antal läsare till bloggen: 28851 st. Räknar ej bloggägarens egna besök.
© 1997 - 2018  AutoPower.se