BMW 540i touring -01
Fakta:
En 540 touring årsmodell 2001 lev, oktober 2000.
Motor : V8 4,4 liter, 4 ventiler / cylinder. Effekt 286 hkr
Vridmoment 440Nm vid 3600 varv.
6 växlad manuell Getraglåda S6S 420G
Fartresurser 0-100 6.3 sek. Toppfart elektroniskt spärrad vid ca 250.
Utrustning inklusive standard för 540 samt extra utrustning från fabrik.
397 Antrazitmetallic.
227 Sportchassie.
500 Ljusspolning med intensivrengörning.
216 Servotronic.
650 Radio RDS med CD.
676 Hifi-paket med subwoofer.
358 Framruta med klimatkomfort.
423 Velourmattor.
430 Automatisk avbländbara inner och ytterspeglar även elektriskt infällbara.
481 Sportstolar i N6SW Svart standardläder.
494 Stolsvärme.
508 Park distance control PDC.
522 Xenonljus.
710 M Sportratt med multifunktion
+ M-Växelspaksknopp.
+ Edelholtz träpaneler.
+ Nivåreglering
+ DSC III
+ Vita blinkers runt om
+ 17" Rundeker styling 18 med Pirelli P7 235x45x17
+ 6x Airbags
+ Board computer
+ MM.MM.
Monterat efter inköp 041004.
Swedeguard SG4000ASR larm inköpt nytt i kartong på Blocket.
BMW stänkskydd fram o bak.
BMW gummimattor.
Inköpt beg 16"Borbet typ E med dubbade Michelin Ivalo från Gotland !.
5st 17" BMW split krysseker styling 5 med Continental sportcontact 2.
Bilstein sport stötdämpare runt om och Powerflex länkarmsbussningar fram.
Bilen har haft en ägare i Tyskland from oktober 2000 en Dr Professor född-53, han körde ca 15.000 mil på tre år och bilen hade stått 1 år på BMW innan den slussades ut till en underhandlare där Kenta hittade den och importerade den. Vid första bilden jag fick så var jag nog redan såld på denna. 540.
Jag förbjöd Kenta att sälja bilen innan jag kikat och provkört.
Favoritkulör med svart skinn, fint skick dvs hel och ren med några mindre skönhetsfläckar,
lagom med utrustning och manuell låda, bestämde mig det gjorde jag på E20 utanför Kumla när sexan petades i vid 220 och det fortsatte att öka rejält.
En bil med mycket körglädje ASWD i massor, inte lika vägstabil som 528an men man kan inte få allt.
Mest positivt är väl att jag fick lite pyssel igen, 528an var ju "färdig" samt att det åter mullrar en V8 i "Hassos garage".
Ägare: Hasso
59411 besökare har tittat på sidan.
|