AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
91.228

Vad styrt val av nickname?

Sida 1 av 13
Lite of topic: Men varför har ni valt era respektive nickname på forumet.
Mitt har jag fått av en arbetskamrat som tog i mot ett samtal av en tysk kontakt som sökte mig. Han noterade dock inte namnet utan drog till med första bästa namn han kom på när han skulle meddela att tysken, Udo Dirkelsniff, ringt. Jag trodde att det var namnet på en tysk porrskådis...insåg dock idag att namnet är snarlikt en tysk hårdrockare, Udo Dirkschneider, vilket inte känns lika cool;-(
Länk

/Udo Dirkelsniff
Att vara rakt fram känns bäst! :-)

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Jag har nog det absolut löjligaste nicket på hela forumet. :| En kompis (före detta kanske jag ska tillägga!) hittade på det när vi båda var 14 år (1997) och precis hade skaffat ICQ. Man var ju tvungen att ha något ballt nick och ThaMaztr lät väääldigt tufft :)
Sen jag började på KTH kallar folk mig för Masten så helst skulle jag vilja byta till det här, men såvitt jag vet går det inte :/

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Z-träff 21/6: www.autopower.se/forum/topic.asp?id=89456
Visa användare
41
GlockmaisteR
540ia-96 bottsänkt%breed
mkt aktiv skytt...skjuter mestadels Glock 17 9mm som jag kan ut och innan vad gäller delar, funktion,prestanda,modeller,ballistik...få tillägga att vissa två saker delar första plats på min fritid...gissa vilka ?

I.P.S.C Skaraborg
Sjukt fanatisk anhängare av fotbollslaget Bayern München,sjukdomen beror säkert på att jag är född Bayerare.

-----
Mvh
Nisse

Länk
Ho
49
Holmertz
Calypsoröd
540iA -93
Ett av alla smeknamn man fått höra. Holmertz brukar heller inte var upptaget... smidigt kunde även blivit HeggeMan
in
438
inkognito
E34 535-92
inkognito = hemlighållande av namn och identitet

Att våga är att förlora fotfästet en stund, att inte våga är att förlora sig själv.
/Stefan F
Be
134
Bepp
750i -89
325 cab -88 Tic
Något man kallade sej själv när man var jätteliten,å det har fått hänga med

Bättre att stessa en fläkt än fläkta i stressen
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
bmwE9 = en gammel drøm og den fineste BMW modellen gjennom tidene...spesielt 3.0 CSi :-)

"Freude am Fahren" - BMWCCN #5553
Att jag kör med mitt riktiga namn är som ett tecken på att jag vågar stå för allt jag skriver här - en slags äkthetsstämpel...löjligt eller ej, det får ni avgöra :-) Dessutom tycker jag det blir en trevligare stämning om man vet vad folk heter, än om alla gömmer sig bakom användarnamn. Det blir liksom lite mer verklighet, och lite mindre cyberspace (oj vilket töntigt gammalt ord jag hittade där)

Mitt gamla användarnamn nofx16 kommer sig av att jag någon gång för cirka 8 år sedan skulle registrera mig för en gratis e-mailaddress någonstans(minns inte var), ville jag givetvis ha NOFX@****.com . NOFX är mitt favoritband genom tiderna (se Länk för info om dem) . Denna adress var emellertid redan upptagen varpå jag lade till mitt tur-nummer, och vips gick det att registrera. Vad jag glömde var dock att skriva med VERSALER. Fantasilös som man är så fick det tramsiga gamla "nofx16" sedan hänga med i rätt många år.

Masten,

Byta användarnamn går inte, däremot går det utmärkt att registrera en ny användare :-)

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Kalle Hansen: Fixat :)

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Z-träff 21/6: www.autopower.se/forum/topic.asp?id=89456
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Tryggve kommer ifrån mitt efternamn Tryggvesson och är vad folk i min bekantskapskrets kallar mig.
Står för vad jag säger genom att avsluta med mitt namn...

/Johan

-Hellre en rak fyra än en sned sexa-
Kalle: Hur vet vi att det är ditt riktiga namn?;-)

/Udo Dirkelsniff
Masten: Nu får du börja om för att komma med på 1000 listan... fast det gick ju för Kalle:-)
Länk

/Udo Dirkelsniff
hade bmwlover förut men tyckte de lät fjantigt å tjatigt på slutet så jag bytte till mitt riktiga namn som nick på detta forum dessutom kan jag bara instämma med kalle om hans första stycke i sitt inlägg

___
316i, när du inte har råd med annat ;)
Om det man skriver är relevant eller inte har väl inget med att göra om man skriver under "nickname" eller sitt "riktiga". För egen del har jag inte skrivit något jag inte kan stå för (möjligen ångra) och det gäller väl de flesta forumdeltagare.
Hasso och folke är väl två bra exempel på att man kan skriva trovärdiga inlägg under "nickname"

Kalle och Patrick vad är det ni skrivit under era tidigare "nickname" som ni inte kan stå för?

/Udo Dirkelsniff
mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
Min 3 år äldre syrra började kalla mig micro när jag var 10-12år nånting. Sen dess har jag hetat Micro i folkmun. Överallt, t.o.m lärarna när jag gick i skolan kallade mig Micro, lite lustigt när man väger 3 siffrigt kanske :)
På min nuvarande arbetsplats har namnet inte dykt upp än så jag kanske är på väg att glida ifrån mitt nickname.
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Det känns naturligt att använda mitt nickname då nära och kära och arbetskollegor kallar mig foppa sedan början av 90talet. Har man ett efternamn som heter Forsberg är ett stort fan av Modo Hockey och bor nära Foppaland är det ju givet :)
Jag funderar på att skaffa en personlig nummerplåt med namnet.
Lite dyrt bara, 6000 kr för 10 år.

///Foppa
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Kört med mitt namn sedan starten av det gamla forumet och det blev samma på det nya forumet. Precis som på rejsa, e28 forumet osv.

Annars håller jag med Kalle (som förövrigt heter Kalle H)..

/Pelle
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
En kombination av enorm fantasilöshet och att jag var så barnsligt förtjust i min då (2001) nya coupé. Bilen är såld men nicket får hänga med. Däremot ska det bytas när det är dags för ny bil...

Annars heter jag också Calle, men inte Hansen....
Jag hade detta Länk innan jag köpte min BMW. Det kom av riktigt dålig fantasi och att jag just då hade en turbo.

Att det sedan blev Micke Olsson föll sig väldigt naturligt. :-)
Jag instämmer helt klart med Kalle och en del andra att det känns mer ärligt om man skriver vad man heter.
Självklart så har det hoppat ur en och annan groda men det får man ta, och det känns ändå bra att inte ha något nick att gömma sig bakom.

Samtidigt så har jag FULL förståelse för dom som använder sina "riktiga" smeknamn, typ Hasso, Asken, Starre, foppa, tryggve och många fler.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.