AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.274.129

Stående AutoPower-träffar i Göteborg (BK Hisingen Eriksberg)!

Sida 73 av 195
Visa användare
18
www.MickeP.se
330 CiM -02
Hejkon Bejkon!
Nu (läs: nästan TVÅ veckor för sent!) har jag äntligen lagt upp bilderna från Götaplatsen träffen 2006-09-22 och från Cruisingen genom Västsverige 2006-09-23. En rolig träff och en underbar resa genom skogar och sjöar, Horred och Kinna, köpa korv på Lidl (det är DÄR BMW-förare handlar!) och grilla över öppen eld. Kan det bli bättre? Nej! Tack för en underbar dag ute i sensommarsolen. Men nu är bilderna uppe. Vad är det gamla talesättet lyder? "Aldrig bättre än sent!"

Bilderna finns som vanligt på min hemsida www . mickep . se
Länk

Bildspelen kräver tyvärr bredband och Flash, men det har väl alla nu? :)
Vi ses på Götaplatsen imorgon 061006 kl 18:30 för att snacka bilar (BMW, vad annat?!) och sedan åka till BK för lite god burgare.

VÄLKOMNA!
///M (som i Micke P)

-------
www.MickeP.se i vår 330 ciM
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
OOO!!! Fina bilder! :)

Frågan är om idag ska vi åka direkt till Burger eller ska vi usätta oss för regn på G-platsen?

BMW - Beroende Med Wilja!
JS
304
JSR
BMW 2002 -73
BMW 750iA -92
BMW M5 -92

Det bästa är väl att träffas som vanligt på göta om någon skulle missa att läsa i tråden... Hoppas på uppehåll en liten stund innan vi åker vidare!

Jesper H
BMW CS #05876A
BMW SC #392
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Nio bilar idag, inte illa med tanke på att det regnat en stor del av dagen.

Kvällens bilder finns som vanligt här: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Fiiiiint!

Det syns på bilder att det började bli mörkt, inta samma fina kvalite som man brukar få med dagsljus....

Visa användare
18
www.MickeP.se
330 CiM -02
Götaplatsen 061006 & BMW Club Schweden West 061007

Bilderna från Autopower-träffen den 6 okt är nu ute på min hemsida. Även jag ser att bildernas kvalitet blivit bristfälliga pga det intågande mörkret. Tack för en trevlig kväll och goda samtal och intressanta burgare (eller var det tvärtom?)!

Dagens häppening på BMW Rutgersson i Uddevalla med cruising upp dit, visning av lagret och verkstaden, den goda frukosten, provkörningarna, cruisingen till den goda middagen i Skärhamn på Tjörn och hemfärden på gamla E6:an finns också på min hemsida nu. Fler bilder kommer under kvällen från min flickväns digitalkamera. Jag menar: EN av mina flickvänners kamera! :) Egentligen hör detta inte hemma på detta forum, eftersom detta event sköttes av BMW Club Schweden West. Men eftersom så många från Autopower dök upp så får jag tacka för det goda deltagandet från denna grupp. Det måste vi göra om!

Bilderna finns under fotoalbum från Autopower-träffar på www.mickep.se
Länk

BMW Club Schweden West:s forum:
Länk

Alain,
du frågade om hur man skaffar sig en hemsida. För ett år sedan var b-one.net den som gav mest för en liten summa pengar: 12 kr/månad för webbhotellet och 95 kr/år för domännamnet (plus moms). Tror visst de har bytt namn till www.one.com nyligen så du får gå dit och kolla:
Länk

Ha en trevlig höst!
MVH / Micke P med sina två brudar
www.mickep.se

-------
///M (som i Micke P)
Visa användare
4.703
J.L
BMW M240i xDrive-23
BMW 760i M-Sport-10
Trevligt med bilder =) Sånt uppskattas!

Vill även passa på att tacka samtliga inblandade på både fredagens och lördagens evenemang, vi ses om 2 veckor igen!

BMW CS #5139
Halvdan
Fina bilder!

/PIMP-en ;-)

Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
bra bilder, ska försöka våga mig till träff den 20:e....om de e träff då?
ska lämna bilen på gbg bilservice de dagen för komplett bromsbyte bak+ ok..hoppas den blir klar samma dag bara...vad händer den 20:e? någon som vet?
alain
hej
utfkytk till Udevalla var underbar. torkablader fick jobba litet men vad f--.regnet skadade inte utflykten, bara för dom som inte vågade blötta sin bil.
tack till BMW udevalla guide som tog emot oss, och tack till organisatör för det hella.
bra med folk och trevlig körning inom landet. Sund att det är snart vinter och att det måste vänta till nästa vår för att uppleva en sådan utflykt ingen.
MVH ((Alain))

((..varje beröring av bromsen är ett tecken på rädsla!!!..))
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Vadå Alain? Är du rädd för kyla o snö? ;)
Vore kul o hitta på nåt under vintern, t.ex. halka på en stor parkering eller sjön men då måsta men oftast åka ett par mil ifrån Gbg...

Mi
209
Miklen
330Ci SMG -03
Ja lite allmän snölek hade vart kul.. ännu bättre om polisen va me på d.. Ingen som jobbar nånstans me möjlighet till inhängnat område ?

Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Jag kan kolla med lokala flyg klubben här i Borås men dom är inte lätta att göra med o folk som bor intill gnäller om ingeting...
Men fråga kan man ju...

Mi
209
Miklen
330Ci SMG -03
Den i Viared eller ? D vore nice om man kunde vara där isåfall iofs..stör ju ingen ..

Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Japp Viared! Folk som bor där är störda, det är problemet.
Några från Borås ville få legalt streetrace där men "Det skulle väsnas så mycket..."
Annars får det bli ett sjö om det bli tillräckligt kallt.

En sak vet jag - jag kollar upp det framåt vinter!!!

JS
304
JSR
BMW 2002 -73
BMW 750iA -92
BMW M5 -92

Grabber: en sjö låter bra. Men du får gärna vara först ut!

Tack för senast alla!

Jesper H
BMW CS #05876A
BMW SC #392
Visa användare
4.703
J.L
BMW M240i xDrive-23
BMW 760i M-Sport-10
Varför krångla till de, parkeringar för Coop och Ikea i Kållered brukar fungerar alldeles utmärkt för sådana övningar =)

BMW CS #5139
Mi
209
Miklen
330Ci SMG -03
Jo visst parkeringar men ja vet inte om du inte hängt me d senaste.. Polisen OCH väktare securitas,carpark,falck m.m gör ALLT för att förstöra för oss..Nu oxå förhöjda böter.. Ja trodde inte d bodde så många precis vid flygfältet d e väl tusen gånger mer störande me alla hundra långtradare å lastbilar (har själv kört dit) som bökar runt där ? Frågan är om det me tanke på klimatet blir tal om att dra ut tunga bmw's på en sjö i år..

JS
304
JSR
BMW 2002 -73
BMW 750iA -92
BMW M5 -92

Tror inte polisen bryr sig så mycket i Kållered det finns inte så mycket bebott i närheten. Därimot på åby-parkeringen i mölndal där det ligger hus 5meter ifrån då är det lite grinigare. Men vi övar väl för att bli säkrare bilförare i trafiken? ;)

Jag hoppas dock att det inte blir någon snö innan den 20e så vi hinner med minst en till ordinarie träff!

Men helt klart måste vi ha en liten sladdträff/träffar senare i vinter.

Jesper H
BMW CS #05876A
BMW SC #392
Visa användare
4.703
J.L
BMW M240i xDrive-23
BMW 760i M-Sport-10
På Ikeas och Coops parkering har de funkar helt perfekt att roa sig, senast förra vinter, har aldrig blivit störd av varken väktare eller polis eller så
Så länge man sköter de snyggt!! men klart om man är där och "leker" samtidigt som div. plogbilar och skottare försöker sköta sittt jobb dröjer de inte länge innan dom surnar till, av förståliga skäl, far man runt dom när dom plogar är de lätt att de händer en olycka...

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.