AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 3-Serien ]

e30 cabrio på vintern ?

Visad 1.843 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg104st
Postad/Inlagd2003-11-10 17:16
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
M5 -99
Som rubriken antyder så undrar jag hur det är att köra e30 cabrio på vintern. Hur klarar suffletten snö och is som sedan smälter ? håller det tätt ? hur är det med isolering, går det att få värme i kupén även när det är 20 grader kallt ?
förresten, värderingen av e30 cabbar tycker jag verkar lite konstig, ska man verkligen behöva betala dubbelt så mycke för en cab som en e30 med tak ? eller går det att hitta billigare i bra skick ?

-g-           IP: ...[238.5.3]
Antal inlägg716 st
Postad/Inlagd2003-11-12 06:40
Anmäl svaretAnmäl svaret
Hej, har kört e30 cab många vintrar, dock mest med HT. suffletten klarar sig hyfsat, det är värre med plastrutan - den kan spricka och blir repig. Kyla... ner till typ -8 är det OK, och allt under -15 ger dig en iskall bil, det försvinner för mycket värme genom taket. HT löser det.

Ang pris så är cab alltid dyrare, men tänk åxå på att de oftast gått hälften så långt som de vanliga, där ligger en del...           IP: ...[.212.46]
Antal inlägg1.561 st
Postad/Inlagd2003-11-12 15:44
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
E39 525i A Touring -04
MINI One -05
E30 cabben saknar helt isolering i taket med allt vad det innebär med kondens, fukt o kyla. Bakrutan skall hållas im- och isfri med hjälp av en liten elfläkt strax bakom ryggstödet - hur bra det funkar kan du kanske räkna ut själv... Att man inte kan använda isskrapa på den gör ju dina utsikter bakåt inte bättre. Vinterbilar ska ha plåttak och om inte ett helgalvat underrede så i alla fall hiskeligt tectylat, så länge vägverket envisas med att vräka ut alla dessa ton med salt.
Vad gäller värderingen:
En bil är inte värd mer än vad en köpare kan tänkas ge för den;
Endast sommarkörd, få mil, inbyggd fön vid vackert väder - vad kan sånt vara värt??
Min finbil sover nu sin sötaste sömn i mitt garage....

Regn är ju inte så roligt...           IP: ...[.36.120]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 540  -98
Pris: 11.000:-

BMW 320  -99
Pris: 60.000:-

BMW 323ti  -97
Pris: 65.900:-

BMW 535i  -86