AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Samtliga BMW-modeller ]

2 st bilköp som går i stöpet pga veliga säljare!

Visad 1.832 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg138st
Postad/Inlagd2003-10-19 16:27
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Har på kort tid gjort upp om köp av 2 st bilar på telefon. När jag sedan ska hämta dem så ballar säljaren ur. En liten samanfattning av de 2 affärerna:
1) Säljaren kontaktade mig och ville sälja sin bil. Vi gjorde upp om pris och datum för hämtning på telefon. 2 timmar före bestämmd tid för hämtning ringer han och säger att hans fru blev förbannad för att han sålde bilen för billigt? I detta läget står jag med en hyrd biltransport samt att jag bränt ett par timmar för denna sakens skull.Han har lovat att ersätta mig för mina kostnader men än har inga pengar kommit, bilen ifråga finns på Autobörsen för den dubbla summan som jag och han kom överens om.

2) Personen i fråga ringer mig och vill sälja sin bil. Vi bestämmer om hämtning dagen efter och att jag ska ringa och bestämma tid på morgonen. Jag ringer ett antal gånger utan att få svar, när jag ringer från ett annat nummer så svarar det men personen som svarar säger att det är en kompis bil och han glömt telefonen där. Jag ber honom försöka få tag i säljaren och att han ska ringa mig, ingen ringer så jag skickar ett SMS och frågar om det blir något eller? Efter en stund kommer svaret att han ångrat sig.
Står återigen med en hyrd kärra och har bränt en halvdag på att jaga personen ifråga.

Vad ska man göra? Banda samtalen? Begära skriftlig på affären?
Har nån annan råkat ut för detta?

IP: ...[.138.44]
Antal inlägg760 st
Postad/Inlagd2003-10-19 17:12
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
530i-93
Låter väldigt ovanligt

Det vanliga brukar ju vara att köparen backar ur i sista sekund...           IP: ...[4.15.46]
Antal inlägg747 st
Postad/Inlagd2003-10-19 17:18
Anmäl svaretAnmäl svaret
fan vad sur jag skulle bli om jag sen inte får dom pengarna som ersätning för släpet och förlorad tid dom låvade

Mvh

Niclas

BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's......

-norrland race crew-           IP: ...[120.209]
Antal inlägg102 st
Postad/Inlagd2003-10-21 12:20
Anmäl svaretAnmäl svaret
///M5 e34
318i e30
betala vad de begär så ballar de inte ur.... halva priset är ju rätt smärtsamt, dock försvarar det inte att de först går med på en sak och skiter i det sen... Pruta på plats istället.

men som sagt man får vad man betalar för.

//WTECH

BMWCS Medlem           IP: ...[0.173.4]
Antal inlägg2.196 st
Postad/Inlagd2003-10-21 13:13
Anmäl svaretAnmäl svaret
Hur kan man få vad man betalar för ifall nu säljaren ville tex sälja för 140 000kr och sedan ångrar sig och vill ha 200 000kr? Får bilen genast bättre skick och mer utrustning osv. bara för han höjt priset? =P

Förstår dock vad du menar Wtech.

Ny bild 3okt-
[LÄNK]           IP: ...[.224.12]
Antal inlägg138 st
Postad/Inlagd2003-10-21 14:02
Anmäl svaretAnmäl svaret
Tycker absolut inte att det skulle beröra mig om de säljer bilen för billigt. Har man avtalat en affär så får man stå fast vid den oavsett om man förlorar pengar eller ej.

IP: ...[.138.44]
Antal inlägg1.362 st
Postad/Inlagd2003-10-21 16:57
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 120D 2008
Jack: Gör du många affärer med bilar? Du har kanske en förmåga att dupera folk och på så sätt får dom att nästan "skänka" bort bilen!...ursäkta min fördom men jag blir lite misstänksam när jag läser " bilen ifråga finns på Autobörsen för den dubbla summan som jag och han kom överens om."
          IP: ...[4.76.34]
Antal inlägg837 st
Postad/Inlagd2003-10-21 17:07
Anmäl svaretAnmäl svaret
E36, lagad med SAAB-lack.
Jack Bauer = Ppeellllee = Per på ECP-parts? Samma IP iaf?

Två bilar är fler än en..           IP: ...[1.87.61]
Antal inlägg723 st
Postad/Inlagd2003-10-21 17:35
Anmäl svaretAnmäl svaret
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Suck, han är ju inte det minsta strulig att göra affärer med. Not. Jag kan inte för mitt liv begripa hur en sådan seg gubbe (om det nu är samma) kan gå ut och kackla om att andra är struliga. Tycker oxå att det luktar bilhandlarsvada. Nä du JB, ta tag i dina egna affärer innan du börjar sparka på andra.

Copy, fd kund hos ECP           IP: ...[215.114]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2023 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 525 TDSA  -95
Pris: 5.000:-

BMW 324td  -93
Pris: 110.000:-

BMW 745  -03
Pris: 75.000:-

BMW 118d Xdrive  -17