AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Försäkring och Värdering ]

Pris för en 320 cab -91? Kostnad ny cab samt vindskydd?

Visad 1.218 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg4st
Postad/Inlagd2003-05-22 08:21
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Har hittat en liten "pärla" och nu vill jag ha lite synpunkter:

Som sagt 320i Cab -91
Brilliantsvart, med svart skinn och svart cab.
15600 mil
Kom som flyttgods från Tyskland -97 (innan import-boomen)
Nuvarande ägare: Kvinna i 40-50 årsåldern, har tjänat henne som andrabil i fem år.
Vid en service missade man att fylla med glykol = sprucken topp. Därför skaffade Bavaria i Göteborg fram en ny (utbytes) topp från Tyskland, och i samma veva byttes kamaxel och kamrem bl.a. Totalt ett litet äventyr för 13000:- Efter det har bilen gått 150mil!!??
Elhissar och speglar...
Fina originalfälgar (krysseker - antar att det är BBS) med 225:or på.
Originalcabben sitter fortfarande på och ser väldigt fin ut sånär som på ett par detaljer: rutan börjar bli väldigt matt (måste väl vara standardegenskap?) samt att det är en liten reva i cabtyget, det finns dock tyg bakom, så det är inte hål rakt igenom.
I övrigt var det en MYCKET välskött bil - inte minsta lilla rostfläck nånstans! Otroligt fin lyster i lacken! Skinnet hade inga som helst skador, däremot var färgen på vänstra valken på förarstolen nött (inte heller helt ovanligt).
Alltså en mycket fin bil - problemet är att det är den första cabben jag provkör (förutom kusinens läskiga 330 cab -01), så jag har inget att jämföra med! Bilen gick väldigt bra, och jag upptäckte inga missljud nånstans.

Ägaren vill ha 57000:- för den. Sen finns det en hardtop som han säljer bredvid. Nypris 10000:-

Hur låter detta tycker ni? Tidigare erfarenheter har gjort mig lite rädd för att köpa bil, så jag behöver Era synpunkter!

Hur mycket kostar det när man tvingas byta cab?
Hur mycket kostar ett vindskydd? Nån som vet?

Tacksam för svar!!

På jakt efter en cab!           IP: ...[4.17.11]
Annons
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 523iA Touring  -98
Pris: 8.500:-

BMW 323ti  -97
Pris: 65.900:-

BMW 535i  -86
Pris: 50.000:-

BMW 318ti  -03