AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
348

Ac problem x1-2013

Zu
4
Zuckan
X1-2013
Hej! Jag har en x1-2013 som ac krånglar på. Den kan kyla lite ibland o systemet är typ fullt. Men innertemperatur som visas på instrumentpanelen visar ofta att det är minusgrader inne i bilen o då kyler den så klart inte. Men kan det vara så enkelt att det räcker o byta den givaren för ca 180kr?

Mvh Martin
st
3.489
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag undrar vilken temperaturvisning du refererar till? I mina bilar visas inte den faktiska kupétemperaturen . Utetemperaturen i huvudinstrumentet och sedan i klimapanelen önskad temperatur i respektive zon i kupén.

Zu
4
Zuckan
X1-2013
Hej! På min bil så har jag en enklare variant av färddator där man ser radiokanalerna,gps,eventuella felmeddelanden. Det är i den skärmen det ibland kommer upp att det står att det är minusgrader. Själva reglaget till ac ser ut o funka som det ska iom man ser graderna man vill ha. Sen mellan varv/hastighetsmätarna är yttertemperaturen o den visar som det ska. Att det är typ 22 grader varmt ute eller så.
st
3.489
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Då förstår jag. Nu vet jag inte vilken X1 modell eller utrustning du har men den jag tittat på har 2 zoner med separata tempsensorer. Ofta sitter de placerade på svåråtkomliga ställen.

Zu
4
Zuckan
X1-2013
Jag tog bilder på inredningen typ men vet inte hur jag lägger in bilder här tyvärr 🙈😅 som du säger så sitter nog givarna svåråtkomliga så klart. Men sen om det är problemet är ju en annan sak.
ba
8
bassidus
E91 320d EDE -12
Jag vet inte heller hur man lägger in bilder här men jag brukar använda mig av Länk för att lägga upp bilder, då får du länkar till bilderna som du kan dela med dig av här.
Zu
4
Zuckan
X1-2013
Bassidus Provade länken du skickade men det gick inte skicka i det formatet så klart 😝🙈
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.