|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla glada, Efter att ha avverkat 2 st xc60, samtliga classic 2017 awd 5 cyl inom loppet av ca 2,5 år så börjar funderingarna IGEN spöka mot F11. Notera nybytt rem/service 14k, nya däck 10K 2025. Jag skrev om det för länge sedan på forumet ang F11 och fick lite kloka svar men köpte aldrig en f11. Idag landar jag i helt andra tankar än dåtid. Därav frågan på forumet. (jag sitter mest och skummar igenom på forumet annars och läser.) Jag har en pendling på ca 5 mil tur/retur om dagen, 50/50 motorväg/stadstrafik. Lämnar hund på dagis som en avstickare. Har idag varmgarage, samt värmare. Vad väger in fördelarna med 520D F11? B47 motor. Behöver ej för mycket lullull. synd att missa adaptiv farthållare bara verkar det som. Är motorn att lita på, vad pajar? Läst att den ska vara den "miljövänligaste" dåtid. Tänker mig en 130-150K .. just för pendling A-B. mellan 15-20 000 mil. Känns det som en modell som åldrats väl och att man ska se efter något nyare, eller för pendling -bara att köpa och rulla? Jag har fortfarande aldrig kört en F11 så jag vet inte hur känslan är mot en xc60 ens, så förstår att jag måste provköra för att skapa mig en känsla såklart. Jag värderar dock körglädje och komfort högt, kan ej säga att xc60 är riktigt där, tycker den är rätt stötig osv men valet föll förut på den pga värmare (som försvinner 3g) samt adaptiv farthållare, men märkt att man knappt använder den ändå. Vad tycker ni? (även ur ett ekonomiskt perspektiv) Tacksam för lite kort återkoppling. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.