|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en x3 m40i -18 och har ingen tidigare erfarenhet av trimning/kodning, men har några saker som jag skulle vilja ändra på. 1. Kan jag ta bort "startup roar", alltså att bilen vid start varvar upp till 1.500-2.000 varv? 2. Kan jag ta bort/dra ner de "pops and bangs" vid gassläpp som finns original? 3. Kan jag utan tidigare kunskap ladda in en färdig "steg 1-map" (med körning på 98 oktan), eller bör man ha någon form av för-kunskaper? 4. Om jag laddar in en "steg 1-map", vad innebär det för de olika drive modesen; t.ex. comfort eller sport? Påverkar mapen bara sport-modet, eller blir alla samma, eller hur påverkas de? | |
We 1.982 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Nu kan jag bara svara för BM3, men dom är väldigt lika i vilka funktioner som finns. 1. Ja 2. Ja 3. Ja 4. Comfort/Sport/Sport+ påverkar bara mappningen av gaspedal, styrning, ventilerna i avgassystemet osv. Har inget med effekten i motorn att göra. Går att ändra hur bilen ska bete sig i de olika lägena. |
| Punkt (1): Har du "Engine Sound" i iDrive meny? (Den påverkar rytandet i min M440.) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.