|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en Z3 1,8 1998 med bl.a. följande utrustning Editions and packages S704 M Sports suspension S710 M Leather steering wheel Wheels and drive S209 Differential lock 25% S214 Automatic stability control (ASC+T) Jag funderar på att köpa en uppsättning coilovers runt om, men när jag söker eller frågar så passar inte satserna till bilar som har M Sport suspension. När jag frågar vad som skiljer är det ingen som vet. Är det någon som känner till vad som detta beror på? Vågar man köpa trots att de inte passar? Är det någon anpassning man själv kan göra? Jag har tillgång till verkstad med det mesta för att tillverka/justera. Tacksam om någon kan hjälpa mig. Z3:98 | |
|
Jag har en lika dan Z3 -98 med sportchassi. Som du säkerligen vet är den sänkt med ca 2,5 cm. Men detta har de ju fixat lite amatörmässigt vid produktionen. Man ser ju tydligt sänkningen genom att bakhjulen tiltar utåt, och besiktningen därmed kan klaga på däcksmönster på insidan. Du har säkerligen tillgång till följande länk, Länk . Tyvärr säger den ej mycket. Du kan ju prova att ange bilens VIN-nummer och se om du hittar kommentarer vid exempelvis stötdämpare. Jag har nämligen för mig att jag då för några år sedan fick upp att skulle jag exempelvis köpa stötdämpare eller fjädrar, behövde jag kontakta BMW för mer information. På det sättet kan man ju eventuellt lista ut vad som skiljer genom att kontrollera specifika delar. |
|
|
Fjädrar Stötdämpare Krängningshämmare Är väl det som brukar vara andra delar på bilar med M-chassi. Ibland även topplagringar. Med andra stötdämpare så kan det även vara andra genomslagsskydd. |
|
|
Jag har tittat runt och hittade följande länk för coil overs. De nämner i alla fall att denna sats fungerar även på Z3 med sport chassi: Länk |
|
| Jag får rätta mig själv. Upptäckte att du har en 1,8 liters 1998. Då passar ej coilovers/stötdämpare enligt angiven länk. Kan ej heller hitta något alternativ hos denna leverantör. | |
| Kolla vad Bilstein har att erbjuda för en Z3 1,8? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.