AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
271

Mjukvara 530e x-drive

hi
35
hilltan
330dA Touring -11
M3 e92 -12
Har en G31, 530e X-drive årsmodell 2021-02, vad har ni med med samma serie för mjukvara uppdatering i era bilar? Har 07/2021.62 är detta verkligen den nyaste uppdateringen som finns till min bil (har provat med att uppdatera), bilen tycker att den har den senaste mjukvaran?

js
1.912
jsn
i5 m60 -24
Stöder G3* OTA? Annars är det väl uppdatering på verkstad som gäller. Brukar väl göras vid "den stora servicen", dvs upp till vart fjärde år mellan tillfällena.
Fr
1.119
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
G3* med id7 ( med den större skärmen) skall kunna ta emot uppdateringar OTA varför det låter lite kanske i äldsta laget att ha en uppdatering från 202107 på din bil? Jag vet däremot att det krånglat på en del bilar med uppdateringar OTA i början så det kan säkert vara fallet med din också.
hi
35
hilltan
330dA Touring -11
M3 e92 -12
Jo uppdatering i bilen är möjlig men som sagt den hittar ingen ny och den jag har känns något "out dated". Nä ville bara ha lite mer info innan jag börjar gå på BMW om det. Har också läst om det där med bilar som inte vill ta emot uppdateringar, kan ju vara så lätt att föra ägaren inte har brytt sig att uppdatera och nu har det missats för många uppdateringar för att bilen skall kunna lösa det typ.. Hade iof varit nice och få veta vad folk med liknande bilar har för mjukvara i sina G3* bilar.
Du lär inte kunna förvänta dig att det kommer nya versioner av programvara på en bil som är 5 år. Det som kommer är om där är några kvarvarade allvarliga buggar annars inget.

Verkstaden kommer inte heller uppdatera om du inte ber om det och betalar för det.

Ain't broken don't fix it.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.