|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad tycker ni om leasingkampanjen på M135i? 24 månader, 1000 mil/år 3995 kr. Jag funderar på om man ska sälja vår 118i och hoppa på den. Skatten tillkommer med ca 1000 kr i månaden så det blir 5000 kr i månaden cirka för en 1 serie, det är kanske inte superprisvärt. | |
|
Det tillkommer väl service, vinterhjul och försäkring på det priset. Blir väl en kostnad på ytterligare 1000-1500:- per månad. MVH Christofer |
|
|
Vinterhjul tillkommer så klart. Tveksamt om det behövs service efter 2 år och 2000 mil. Men drygt 120' för att köra 2 år känns inte direkt billigt. Om det är prisvärt eller inte kan väl enbart trådskaparen avgöra. |
|
| Vad tror ni egentligen att det kostar att köpa en M135i eller motsvarande bil? Kapitalkostnad och värdeminskning är mycket mer än 120 tusen. | |
|
Det är troligtvis billigare än att köpa om du planerar köpa och byta bort bilen efter 2 år och 2000 mil...mindre vanligt. Att kostnaden för köp är "mycket mer" är jag tveksam till. 1000 mil per år är få mil. Sedan tillkommer alltid risken med diverse kostnader vid återlämning privatleasingbil. |
|
| haha tack för input. Jag hoppar detta. Man skulle visserligen kunna byta in 118 som en hygglig kontantinsats vid köp men så kul är det inte. Var nog en tillfällig impuls :) | |
| Hade det varit en M135 i stil med gamla generationen, dvs med sexa och ett typiskt rwd-chassi, då hade jag varit seriöst sugen. | |
| Bara kapitalkostnaden är ~40-50 tusen. Värdeminskning lär ju vara åtminstone 25% på 2 år trots låga mil. Bara där har ni ~180 tusen. | |
|
Vet inte angående service, men skall sannolikt göras innan återlämning efter två år, 5-7000:-? Tror också det är rimligt i förhållande till att äga en sådan bil första två åren, det blir dyrare. MVH Christofer |
|
| Service lär inte behövas efter 2000 mil på en modern BMW. | |
|
Det brukar aldrig vara en intervall på längre än två år, rätta mig om jag har fel. Närmar det sig vid återlämning så åker man på det. MVH Christofer |
|
| 100% att man kommer få betala 1 service på den bilen. | |
|
100% att man inte kommer få betala 1 service på den bilen Privatleasing 24 månader från 3.995kr/månad: - 1.000mil/år - Inklusive service |
|
| Service är en minimal kostnad i sammanhanget. Förstår inte varför alla ska hänga upp sig på den. Det motsvarar ju typ 3 veckors värdeminskning. Är det för att det är en faktura och därmed väldigt handfast och tydlig? | |
|
Min poäng var att det inte bara handlar om leasingkostnad och skatt, alltså att 3995:- /mån sannolikt bli 50% till. MVH Christofer |
|
|
M135 heter den, fast det verkar inte ens BMW Sverige ha koll på :D |
|
| Fast i det här fallet blir det då försäkring, skatt och vinterdäck som kommer till. 50% till? Nä en bit under det hamnar det nog. | |
|
För att reda ut några frågetecken. Skatten kostar 12,310 kr per år. Ca 1025 kr per månad. Service ingår alltid vid privatleasing hos bmw. Man måste ha halvförsäkring, för mig (man 31 år) skulle det kosta ca 500 kr i månaden. Total månadskostnad är därmed 3995+1025+500 = 5520 kr i månaden. Sedan tillkommer vinterdäck. Bilarna är väldigt sparsamt utrustade förutom att Harmon/Kardon ingår. Själv är jag lite sugen men min erfarenhet av BMW Financial Services från när jag privatleasade en BMW i3 får mig att avstå. |
|
|
OK, service ingår alltså alltid i BMW:s privatleasing. Utgick ifrån Holmgrens annons om 3995:- och att det står att serviceavtal, vinterhjul osv går att välja till. 500:- i halvförsäkring per månad tror jag är lägre än för många. MVH Christofer |
|
|
Crille82 på holmgrens annons står det tydligt: "24 månader, 1000mil/år inkl. servicepaket, från 3995 kr/mån," |
|
|
Det gjorde inte det i annonsen jag tittade på som som sagt, angavs att de även erbjuder serviceavtal. Gjorde ingen djupgående analys utan tittade på en annons i mängen från Holmgrens. Länk MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.