AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
309

Bra bilverkstad

to
5
torlar
325i - 09
Ford Ranger Wildtrack -19
Har två BMW - en 325i och en 540i. Bor i Uppland och har tidigare alltid servat bilarna på Bavaria i Uppsala. Sedan har Hedin Motor tagit över och jag upplever, helt subjektivt, att service och kunskap blivit sämre. Så vill kolla med er andra var ni servar era BMW-pärlor. Har ni nån duktig verkstad som inte byter hela paket för 20 000 kronor om det bara är en komponent i paketet för några hundralappar som behöver bytas/lagas.

Tror du att man byter ut all personal när man byter namn?
Ni
927
Nip
320i-04
#1. det är väl normalt att folk byter jobb efter några år, ställen är inte konstant desamma
#2. särskilt om ägarbyte och arbetsgivare kan ju ge en signal att flytta på sig

Har inget direkt att rekommendera i trakterna, men riktmärken jag har är om de marknadsför sig som lite entusiaster och motormänniskor, typ.
- kan bero på om det krävs avancerad felsökning, eller är givet vad som skall bytas
- med äldre bil räknar jag med täta besök på verkstad så strategi är att söka internet som en tok för att få ledtrådar så att man inte går på dumma förslag från verkstad
- och egen skanner av något slag lär tjäna in sig fort
- jag fann att BMW där jag bodde kunde inte ett skit om felsökning nästan, men kunde byta grejer man bad om

Ställen hänger ju mycket på precis vilka personer som jobbar där, jag tycker jag fick de bästa jobben på Mekonomen där jag bodde tidigare. Men kunde ju ändra på sig om någon slutar.

Gäller alla branscher.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.