|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har problem med min e46 320i 2004. Bytt till vinterhjul igår och sen vill den inte starta. Den startar som vanligt men dör direkt efter 1-2 sekunder. Hjälper inte ge gas eller något känns som det är någon ews eller något som stänger av den? Har inga felkoder på motorn i INPA, bränslepumpen går som den ska när man slår på tändningen. Några idéer? Med vänlig hälsning, Erik | |
|
Hej, Nog liknar det bränslebrist, alltid! Om bilen har gått långt, säg 25k mil, kan det ju vara läge för ett chansbyte av pumpen (även om den nu surrar). Vill du gå den rätta vägen, försöker du först mäta bränsletrycket. Om det är ok, kanske någonting hindrar att flödet räcker till (pumpen själv, bränslefiltret eller något som hänt vid hjulbytet. Hade det varit EWS, hade du sett det i INPA. Och motorn hade inte betett sig så som du beskriver. Den hade inte startat alls. //Lennart |
|
![]() 938 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Hade liknande erfarenhet med min e39:a, M54. Det visade sig vara en trasig LMM. Koppla bort kontakten och prova att starta utan LMM inkopplad. |
| De gånger jag haft det problemet så har det i samtliga fall varit bränslepumpen. En VDO kostar 133 euro på autodoc.de, med andra ord billigare än en felsökning hos bmw som tar typ 5000 kr för en bränslepump + felsökning... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.