|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en -00:as 520 Där jag fått felkod för airbagmattan i passagerarstolen. (23 front right mrsa) Har köp en plugg(motstånd) Men lyckas ändå inte få bort felkoden, den kommer åter direkt jag startat om bilen Nån som upplevt det förr? Kan de vara fel på pluggen? Vilket motstånd ska man kunna mäta upp? Tacksam för hjälp | |
|
Hej, Larmar ditt instrument om mattan, borde det vara just den. Och då borde ”pluggen” fungera. Men vad avses med ”23 front right mrsa”? När jag söker blir det inget alls om BMW, bara om bakterier. ;) Det fins ju bättre och sämre (= inte bmw-inriktade) felkodläsare och det finns sannolikt också bättre och sämre emulatorer (”pluggar”). En vanlig felkälla i SRS-systemet på din/vår generation av bilar är dessutom bältessträckaren (på passagerarsidan, tror jag. Men det kan vara fel.) En emulator från Länk kostar inte skjortan och kvaliteten är garanterad. Så övertyga dig först om att det är mattan och köp sen från Ola. Handlar det om bältessträckaren, har Ola nog något för den också. //Lennart EDIT: Det räcker inte med en enkel resistansmätning på sätesmattan. Den är betydligt mer avancerad än så. Jag tror faktiskt att det finns en redogörelse för hur forumets ”hasso” och någon mer fick till historiens första(?) emulator. Kolla Mekartips här. Hittade den direkt. :) Länk |
|
|
Hej, när felkoden heter "front right" så gissar jag på att felkoden kommer från passagerardörrens airbag. Men en avläsning med ett BMW specifikt, eller bara ett annat verktyg borde ge klarhet. Vad läser du av med nu? Lennart, länken till min webshop blev fel i ditt inlägg. Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
![]() 23.267 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Om du kikar i mektips så var jag den som utvecklade en simulator väldigt enkel att fixa till. Sedan har det velat tagits patent som misslyckades och sålts massor på Ebay mfl ställe , dessutom inte fungerande och felaktiga Fixa nått som fungerar och nolla med diagnos. |
|
Ola: sorry, en bokstav hade fallit bort. Rättat! //Lennart |
|
|
Uppdatering! Felet hittat! De var INTE mattan i Sätet, utan MRSA sensorn för airbagen i dörren. Placerad under passagerarstolens, under mattan. De visade sig att de var relativt blött där under mattan(pga igensatt dränering från frontrutan) Sensorn var därav fylld med vatten varpå oxiden var rätt regäl. Kapade sönder plastkäpan och hittade felet på kretskortet. Valde att lösa fat de pinnar som bara var instuckna mellan kretskort och kontakt. Felet borta |
|
|
Snyggt jobbat! Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.