AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
210

Köpråd - BMW X4 xDrive20d

Håller på att kolla lite på en bil och funderar eventuellt på en BMW X4 xDrive20d, årsmodell 2016, som har gått 5500 mil, så jag skulle behöva lite tips/råd om dom...

Vad är bra/dåligt med dom bilarna? Fördelar/nackdelar?
Kända fel som man ska se upp med?
Bränsleförbrukning?

Tar gärna emot tips/förslag/råd om det är nån som har erfarenhet av dom bilarna.
Visa användare
8.625
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Låga miltal för en snart tio år gammal dieselbil. Har den främst gått kortkörning kanske? Tänker om det kan betyda lite större risk för strul med partikelfiltret om den mest gått fåtal mil i stan per körning.
Ja, jag tycker också att det verkar konstigt att det är så låga miltal på en bil som nästan är 10 år gammal. Vad det beror på vet jag inte, det är möjligt att den mest har gått fåtal mil i stan per körning. Det jag vet är iallafall att det är en gubbe i 70-års åldern som hade den senast, ser ut som att han köpte den december 2024 och bytte in den nu i september iår, så han hade den alltså bara i 9 månader. Före han var det nån i 55-års åldern som hade den i ungefär 1,5år. Så det är mycket möjligt att den mest har gått fåtal mil i stan och då är det ju som du säger, stor risk för strul med partikelfiltret.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.