|
|
|
|---|---|
|
Hej, För några dagar sedan försvann möjligheten att använda sig av en integrerad BMW från Tibber. Någon som vet när den möjligheten kommer tillbaka, eller kan tipsa om ett annat sätt. Vi har en inte helt smart BMWi3 när det gäller laddningen. Tips? | |
|
Hej Är BMW som har gjort en uppdatering som jag fick info om via deras laddapp, samma för mig med Greenely där dom säger att dom jobbar på en lösning och så länge ska man ställa in laddtid i bilen men jag tycker att deras smartladdning är rätt korkad så detta är ok för mig, laddar 01-06. Om bilen inte har så man kan ställa in ett laddfönster, vilket den väl borde ha? så kvarstår väl att ställa in det via laddboxen och om du inte har en sådan som är ställbar eller inte har någon så har du tyvärr inget annat val än att avvakta och fråga Tibber. När jag tolkar BMWs skrivning så ska det bara vara ok med 3e parts styrning från godkända företag och några sådana finns inte i Sverige. |
|
|
Hej. Tack för informationen, då är det inte enbart Tibber som har samma problem. Det jag tyckte var bra var att allt liksom lirade tillsammans med den effektstyrning som integrerades med laddare/bil/Tibber puls och resten av systemet. Jag avvaktar tills det kommer något igen. |
|
| Enklaste workarounden är att byta till icke-integrerad bil istället för integrerad hos tibber - finns för i3 där som har rätt batteristorlek (tror jag - har bara kollat i4 där). Jag har kört icke-integrerad bil länge eftersom Easee-boxen jag laddar med får styra laddningen via Tibber (inklusive effektbegränsning för Ellevios effekttaxa). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.