AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
160

M5 F90 kylkvätska läckage samt felkod

mr
55
mrcasasc
AMG C63 w204 -11
Hej, ganska dött här numera, var aktiv för några år sen innan det blev en C63 men nu lutar det åt en M5 F90 Comp. två frågor:

1. är det någon som har erfarenhet av kylarvätskaläckage (coolant tank leak) som det pratas mkt både i USA och UK om? Tydligen tanken som ligger ovan motorn som pga värmen gör att vätskan läcker och i värsta fall landar på motordelarna.
2. felkod 213007 - vad är det för typ av fel och hur åtgärdas det?

tack, hoppas på många svar och att forumet vaknar till liv igen. Har sökt men ej hittat nåt.

Hej,

Välkommen tillbaka! :)

”Ganska dött här” är en bra öppningsfras, när man vill ha hjälp.

En anledning till ”ganska dött här” kan ju vara du själv? ;)

Du har sökt, skriver du, och antyder att du inte hittat något. Men när jag söker felkoden, tycker jag att det finns rätt mycket. Den här diskussionen, t ex:

Länk

//Lennart
mr
55
mrcasasc
AMG C63 w204 -11
Hej Lennart, jag syftade på om det finns någon i Sverige som har haft dessa två issues. Det finns massor på amerikanska och UK sidor, det är jag medveten om redan. Framförallt punkt nr 1 och isåfall hur/var det har åtgärdats.
mr
55
mrcasasc
AMG C63 w204 -11
Hej Lennart, jag syftade på om det finns någon i Sverige som har haft dessa två issues. Det finns massor på amerikanska och UK sidor, det är jag medveten om redan. Framförallt punkt nr 1 och isåfall hur/var det har åtgärdats.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.