|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet om M-sportratt (original) fanns med rattvärme? Jag har en F11-16 med sportratt som jag vill byta till M-sport men vill inte vara utan rattvärme. | |
![]() 13.275 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jo till F10/F11 verkar det som det fanns M-Sport läderratt med rattvärme. Däremot vill jag minnas att exempelvis till E87 gick det inte att kombinera - har dock aldrig någonsin saknat det (fast fråga mig igen om kanske typ 10 år och jag kan säkerligen ändrat mig - verkar vara ganska populärt när man blir lite äldre). EDIT : Blev extra nyfiken så kunde inte låta bli att flukta lite snabbt i ETK och jomen det fanns (32 30 7 851 231) Länk |
| Ja det finns, hade det i min F10 -16 M-sport | |
|
Ja, "slangen" rattvärme har med åldern att göra. Fast mera med bilens ålder än förarens;) Det är i de lite nyare modellerna det har smugits in, inte bara möjlighet att peta på skärmen, utan också hybrid-knappar som är en blandning av fysisk klick-platta och touch för att avgöra vilken "knapp" som trycks. Vissa knappar fungerar därför inte med varma handskar. Lösningen: Betala för rattvärme och ta av handskarna ... |
|
![]() 13.275 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Av ren nyfikenhet (lite off-topic) - hur bra fungerar sådana där "smartphonevantar/pekskärmsvantar/touchvantar" på de här nyare reglagen/knapparna? Något som provat? |
| Med tanke på hur mycket sportrattar som stulits hade då aldrig jag köpt en "billig" begagnad. Det är att stödja och uppmuntra stöldverksamheter. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.