AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
319

Byta från sportratt till Msport F11-16

Är det någon som vet om M-sportratt (original) fanns med rattvärme?

Jag har en F11-16 med sportratt som jag vill byta till M-sport men vill inte vara utan rattvärme.
Visa användare
ProPro-medlem
13.275
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Jo till F10/F11 verkar det som det fanns M-Sport läderratt med rattvärme.

Däremot vill jag minnas att exempelvis till E87 gick det inte att kombinera - har dock aldrig någonsin saknat det (fast fråga mig igen om kanske typ 10 år och jag kan säkerligen ändrat mig - verkar vara ganska populärt när man blir lite äldre).

EDIT : Blev extra nyfiken så kunde inte låta bli att flukta lite snabbt i ETK och jomen det fanns (32 30 7 851 231)
Länk
js
1.909
jsn
i5 m60 -24
Ja det finns, hade det i min F10 -16 M-sport
Ja, "slangen" rattvärme har med åldern att göra. Fast mera med bilens ålder än förarens;) Det är i de lite nyare modellerna det har smugits in, inte bara möjlighet att peta på skärmen, utan också hybrid-knappar som är en blandning av fysisk klick-platta och touch för att avgöra vilken "knapp" som trycks. Vissa knappar fungerar därför inte med varma handskar.
Lösningen: Betala för rattvärme och ta av handskarna ...
Visa användare
ProPro-medlem
13.275
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Av ren nyfikenhet (lite off-topic) - hur bra fungerar sådana där "smartphonevantar/pekskärmsvantar/touchvantar" på de här nyare reglagen/knapparna? Något som provat?
Med tanke på hur mycket sportrattar som stulits hade då aldrig jag köpt en "billig" begagnad. Det är att stödja och uppmuntra stöldverksamheter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.