AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
455

MyBMW och 2 användare : Samma inlogg eller huvudanvändare + medanvändare? (330e 202

32ProPro-medlem
2.415
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
BMW 330e årsm 2022 och ny med appen MyBMW.

Ni som är två förare i familjen -har ni en huvudanvändare och en medanvändare eller kör ni med samma inlogg och båda som huvudanvändare?

Några för- eller nackdelar?

Vi har lite problem att lägga till medanvändare och funderar på om något kan bli förvirrat om man kör två huvuvdanvändare från två olika mobiler? Eller är det helt enkelt och datorlogiskt att båda styr och "den som gör något sist vinner"?

Är det några praktiska begr för medanvändare? Att medanv inte kan boka service är kanske ett mindre problem om det skulle vara en skillnad men är det några skillander på vardagssaker?

/Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096
MU
935
MUC
M340i - 2025
Vi kör med mig som huvudanvändare och frugan som medanvändare, finns inga nackdelar vad jag kan se.

En nackdel med att köra som huvudanvändare båda två är att man kan se i appen exakt var bilen har kört - kan vara känsligt för en del kanske.

Sen är det nyckeln som styr inställningarna i bilen, temperatur-inställningar, position på förarstol (om man har elektrisk inställning) mm.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Man får väl mer frihet i inställningar om man har två olika användare, men vi kör samma inloggning och samma användare i båda bilarna. Det viktigaste, stolinställningen, har ändå två eller tre minnesplatser så vi har varsin där på huvudprofilen. Men det beror nog lite på hur man använder bilarna också kanske, vi har "varsin" bil och använder mest en av bilarna, så den som använder bilen mest får välja inställningar.. :)

Om man har en bil som båda använder lika mycket kanske det finns fler fördelar att kunna spara alla inställningar? Vet inte riktigt vilka inställningar som man vill ändra ofta, kanske är olika.
32ProPro-medlem
2.415
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Vi kör ungefär lika mycket och familjen har bara en bil med BMW-app då E46an är ju app-befriad :-)

VI har inga problem med att se var den ändre har kört eller är men vilka inställningar är det egentligen som styrs av appen?

Vi kommer att huvudsaklingen ha en specifik nyckel var: min nyckel förmej och fruns nyckel för henne. Då får våra respektive inställningar kopplade till nyckel för respektive förare.

Vilka inställningar sitter i nyckel resp app?

Jag börjar gissa så får ni rätta och kompletera:
Nyckel: Stol, radio/media
App: ?

Fr
1.116
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Nyckel: stol, sidobackspeglar ( tyvärr inte takspegeln), media, klimat, meddelanden, samt övriga personliga inställningar för t ex comfort access, innerbelysning, bakluckeöppning, kameravisningszoner osv.

I appen finns väl inga särskilda inställningar att göra mer än att komma ihåg att om du från din app skickar färdinstruktioner, så är det bara via din nyckel som du kan ladda ned dessa instruktioner till bilen. Jag har också huvudnyckel och min fru den andra med sina inställningar och det fungerar som det ska med de olika inställningarna kopplade till respektive nyckel
32ProPro-medlem
2.415
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Men om alla personliga inställningar sitter i respektive nyckel så spelar det nog mindre roll om båda loggar in som huvudanvändare i appen eller om de andra som medanvändare...

Vi hade problem att lägga till medanävndare i appen och fick rådet av säljaren att båda logga med samma inlogg som huvudanvändare. Men det känns lite tafligt att inte appen funkar som den ska till en så pass dyr bil och det är ju inte verison 1.0 av app eller bilmjukvaran heller.

32ProPro-medlem
2.415
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Nu har jag fått rätt på att skapa medanvändare i appen, så nu är jag huvudanvändare och frun medanvändare.
Skillnaden verkar liten, medanvändare kan inte boka service och ev något ytterligare.
Man kan se var bilen är även om den andre är ute och kör.

/Patrik, 330e Xdrive touring -22, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.