|
|
---|---|
Halvgul motorlampa lyser ibland på min är på semester i Tyskland panik. Vad kan det vara? När jag starta om den funkar den ett tag. Kan inte felsöka just nu. Går som vanligt. Vågar jag fortsätta? | |
Varför inte ta en tur förbi närmaste BMW-verkstad? | |
Har du kollat alla vätskor? Det har ju varit rätt så varmt senaste tiden i Tyskland, kan ju ha med det att göra. Hur långt har bilen gått | |
Vad har mätarställningen med någonting att göra? Kör till en verkstad. |
|
Är den gul så ska man normalt sett kunna åka vidare. Farliga problem ger röd lampa. | |
![]() 13.145 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Definitionen av lampan (när den lyser gult) är följande (when in doubt always go to your instruction manual): => Orsak : Motoreffekten är reducerad => Åtgärd : Bilen kan köras vidare i måttlig hastighet. Låt kontrollera motorn snarast möjligt. Dyker exempelvis upp när Valvetronic lägger av (och gasspjället får hoppa in och ta över) men i det här fallet är det säkert något med styrningen av tÿrbon eller laddtrycket eller något liknande. Det är dock en bra idé att iallafall läsa ut de BMW-specifika felkoderna för att se vilket subsystem det handlar om. Men som sagt - i det här fallet är det säkert något med styrningen av tÿrbon eller laddtrycket eller något liknande. |
Ska3, har du inte noterat att om man åker med bilen till en verkstad, så brukar en av de första frågorna vara hur långt bilen har gått? Det är av visst intresse att veta om bilen har gått 5000 mil eller 25 000 mil… | |
Tackar. Felkod på insugs trycksystem legage mellan insug och turbo. | |
Tackar. Felkod på insugs trycksystem legage mellan insug och turbo. 30000 mil har den gått. Lyser inte jämt. | |
@Blixten så du kan ställa diagnos utifrån mätarställningen? | |
Får nog hålla med @blixten här, tycker frågan är relevant vad gäller de flesta åkommor. | |
Sprucket tryckrör? Väldigt vanligt | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.