|
|
---|---|
Avstängd motor, inne och handlar, låser upp med remote, öppnar bagage och lägger in varor, kör iväg. Hemma med motor igång går ut och skall plocka ur varor innan jag parkerar, men bagage låst. - jag måste stänga av motorn och använda separate remote för bagaget För att testa idag gjorde jag extra låsning remote, och sedan upplåsning och bagage klickade normalt. - sedan åkte och hem och procedur ovan med motorn igång - var tvungen stänga motorn först och använda remote för bagage Men när jag använder bil nästa gång och handlar efter upplåst med remote så är bagaget normalt. Tog även extranyckel med idag för att se om bagageremoten fungerade medan motorn igång - gjorde den inte Har något hamnat i otakt? Läst manual när man använt remote luckan öppnar så låser den när man stänger sedan - ungefär så Har aldrig under 16 år hänt så, bara senaste året efter verkstadsbesök. - om de gjort något som får den i "otakt"? Mig veterligt har inte högervridning nyckel i bagagelåset använts, som separerar bagage från remote - hur upphäver man det om det använts? Finns något reset-funktion så allt blir normalt? Tack. | |
Hej, Jag gissar på att det handlar om en säkerhetsfunktion, analog med den som låser alla dörrar när man lägger i Drive. Om den inte går att återställa via någon meny i BC, lär det åtminstone kunna göras med INPA eller BMW Scanner. Kanske verkstaden hjälper till, om du kan härleda det nya uppförandet dit? //Lennart |
|
Tack för idéer. Håller på att systematiskt se hur det beter sig. - sist jag stängde av motorn och kände på luckan var den låst - gjorde jag remote lås+larm och sedan upplåsning efter det är den upplåst. Såg också att interna knappen innanför dörren över motorhuvsvredet fanns inte på min modell - den skulle ju hantera bagageluckan separate också Skall göra högervridning luckans lås så den är urkopplad från övrigt och se hur det är då. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.