AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
219

E91 handbromsen tar inte trots att den är spänd

I vintras frös handbromsen fast och när den släppte small det till litegrann och efter det tog den mycket sämre. Nu har jag snart bess och då kollade jag över dom och testa spänna dom först men de hjälpte inte så jag öppnade upp och såg att bromsbackarna var slitna så testa byta dom och sen hoppade jag på att de då bara skulle hjälpa att spänna dom men vänstra sidan tar fortfarande inte bra. Har nån några tips på vad de kan vara då om själva vajern kan vara skadad eller om problemet är uppe i bromshandtagets eller vad som kan fela om dom fryser fast och sen blir sämre.
Tack på förhand!
Ska även tillägga att man ser att bromsbackarna rör sig när bromsskivan är borta så vajern är inte helt av heller vilket gör att jag inte vet va de då troligtvis är.
Ma
1.277
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Hej

Jag höll på länge med min handbroms som heller inte tog tillräckligt. Nya backar och justerade enligt alla konstens regler Till slut bytte vi själva spännanordningen som wiren sitter i och då funkade det. Kostar inte mycket.
Tack så mycket då låter de ju som att de är samma problem då får jag ta och riva lite inredning så får jag se hur de ser ut där under
Ma
1.277
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Självjusteringssats heter den på mekonomen
Jahaa jag tänkte du menade uppe i själva handtaget, så rev och upp kikade där men allt såg schysst ut men då är jag med på vad du menar. Men då testar jag nog att beställa en sån så hoppas jag att de funkar. Tack för hjälpen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.