|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon som fått uppdaterat till svenskt språk i röststyrningen på sin iX1? Har sett i ngt forum på FB att vissa ev kan ha fått en sådan uppdatering (även i4:or) Jag har en My2025 och har inte fått någon...än, har Digital Premium som jag antar är ett krav för detta. Mvh | |
|
Plötsligt händer det..kanske.. I dag kom en uppdatering, 11/2025.30, som jag tolkar skall innehålla svenskt röststyrning. Vi får se när jag installerat den om det stämmer :-) |
|
|
Jag har installerat OS9 revision 11/2025.30 i min iX1 idag. Kartorna har revision 2.14.21 datum 2025-10-09. Vet inte om de blev nya i samband med uppgraderingen? Navigatorns anvisningarna är nu på engelska och inställningen i Maps för "Röststyrningar" är inte valbar (utgråad). Assistenten fungerar nu, men på engelska. Jag har titta efter en svensk språkmodul för Assistenten, men hittade bara en engelsk variant för norden (.....SE), som jag valt. Så ett steg tillbaka och ett fram. |
|
|
Re: KI Har du valt Svenska som basspråk i systemet? Jag har Svenska och valde, som du, den engelska varianten för norden till rösstyrningen men när jag trycker på mikrofonknappen på ratten kommer det bara upp att jag skall ansluta till Personal eSIM?? eSIM har ju inget med röststyrning att göra utan det är ju en sk hotspot som passagerare kan surfa på (om man nu har ett avtal för det med sin mobilleverantör) Det blir likadant om jag väljer Engelska som basspråk. Får nog fortsätta med android auto där det fungerar perfekt med svenska. |
|
|
Jag har SE-svenska valt i My BMW-appen under DIN PROFIL, Land och språkinställning och inget ESim aktiverat. Jag får då svensk text i menyerna i bilen. Nu jag valde språkmodul för Personal Assistent i bilen så valde jag English (....SE) för norden, den språkmodulen ville bilen ladda ner och den gör det (tror jag) med BMW:s 5g kopplingen, inte Personal ESim eller via telefonen. Kanske värt att kolla om det finns bra 5g kontakt där du stod. Jag har BMW Digital Premium paketet, kanske det också påverkar? Assistenten fungerar bra med "Hey BMW" eller ett kort tryck på mikrofon knappen, men men bara på engelska och som sagt engelska röstanvisningar från navigatorn. Tar en tur nu för att se hur det fungerar. Kommer antagligen att gå tillbaka till Android Auto där svenska fungera. |
|
| Ok, blir att köra Android då det ändå inte är svenskt språk på röststyrningen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.