AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
222

En 520d reparerad för över bilens värde, vad gör man?

Köpte en 520d -07 sommaren 24. Skulle bara ha den över sommaren. Sedan hände saker och den blev kvar. Problem uppdagades och 35000 gick till ny v-låda och koppling. Bilen hade gått 25000 mil.

Nu läcker den olja för att turbon rasat, det glappar i styrningen för att styrväxeln pajat, det låter när man startar för att drivremmen är slut. Sedan kyler den inte… kan vara läckage. Totalpris 25000 kr till.

Om jag lagar den har jag lagt mer på lagning än jag gett för bilen. Men jag har ju lagat växellåda och koppling. Nya V och S- däck också…

Hur ska jag göra? Alternativ till att laga den? Skulle aldrig ha köpt bilen men säljaren verkade trovärdig. Men nu är jag där jag är och vill ha lite tips.

Tack 🙏🏼

Du får räkna på vad den är värd nu och vad den är värd när du reparerat den för 25’.

Ska du behålla bilen efter rep?

Att det blir en dålig affär är redan klart.
Tack, ja för att det ska bli något ok så får man köra den vidare ett antal mil förhoppningsvis utan fler större grejer.
Risken är att det blir dyra mil med ytterligare reparationer. Ibland är det bättre att ta en förlust och gå vidare.

Men bra du kan fatta beslutet.
Ja, det är så jag tänker just nu. Försöka sälja bilen med förlust förstås till någon mekaniker eller ungdom som vill ha den till a-traktor... och gå vidare...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.