|
|
---|---|
Hej Jag besiktade min 335i E90 idag och besiktningsmannen slog med något metallhammare på min främre vänstra dämparfjäder så det flög ut ett metallstycke ur den, 3 cm lång och fjädern gick av på dessa 2 ställen. Kan jag reklamera det på något sätt? Jag var så paff där och då att jag inte tänkte på hur klantigt det var förrän efteråt. Det kan väl inte vara ett vedertaget sätt att undersöka fjädrar på en bil, eller om han siktade på något annat. Jag tar gärna emot råd på hur jag skall gå vidare. Tack på förhand. | |
Jag tror det bli mycket svårt att reklamera i efterhand - stört omöjligt om jag skall vara ärlig. Möjligen om du alltid åker till samma och är lite tjenis med någon där som vill behålla dig som kund. Men mycket tveksamt | |
Du kanske skall vara glad att fjädern gick sönder där? För den kan ju inte ha varit helt frisk. | |
Ja, jag håller med att det förmodligen är omöjligt att reklamera det. De kommer bara påstå att den var dålig. Är det verkligen så fjädrar inspekteras under en besiktning? Att man slår på de med en metall hammare? Vad jag har läst så är det en extremt olämplig metod för att inspektera en fjäder. Även om den inte gör sönder kan den få en mindre skada som sen gör att den brister. |
|
Konstigt du inte fick nedslag på fjädern. Om besiktningsmannen gör fel har de ingen anledning att dölja de. De ersätter skador de felaktigt orsakat. Verkar helt enkelt dags för byte till ny fjäder. |
|
Har fjädern gått av en liten bit och sitter på plats i skålen genererar det ingen anmärkning. MVH Christofer |
|
En fjäder som inte tål ett slag av en hammare är sopslut. Byt dem och gå vidare. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.