AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
150

Läckande styrväxel F07 2015 x-drive

Hej,
Jag har noterat att det långsamt läcker ur servo-olja ut min bil. Har haft bilen på felsökning och de menar på att hela styrväxeln behöver bytas.
Går det inte på något sätt byta packbox en som läcker?
Hej,
Jag vet inte hur paketet ser ut på din bil, men en sådan dyr reparation köper skulle jag inte ha köpt rakt av. Läge för en "second opinion"?

Servooljan sprids "overallt" av fartvinden. Dessutom är den aggressiv mot gummi, så om det finns någon utsatt slangkoppling i närheten, kan det kanske handla om en sådan.

På min bil läckte det genom en påkrympt slangkoppling vid oljekylaren. Eftersom den inte satt på trycksidan, verkar BMW vid bilbygget ha tyckt att det inte behövdes någon kraftigare koppling. Lite snålt tänkt, för den började läcka. Förre ägaren nöjde sig med att fylla på olja då och då. Det blev riktigt söligt runt hela servosystemet, så det dröjde länge innan jag hittade källan.

//Lennart
Ma
1.266
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Jag kollade din styrväxel på realoem och en begagnad på schmiedmann kostade 18 stora pengar - så jag hade nog som Lennart föreslagit tittat extra noga igen på slangarna
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.