AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
406

Avbryta privaleasing innan bilen levererats

Fa
80
FarbrorFrej
Bmw 530 Touring
Har tecknat mig för privatleasing nyligen. Dessvärre har det nu inträffat hälsomässiga saker som gjort det hela mycket osäkert. Bilen levereras till vintern. Någon som vet vad som gäller för att avbryta ett kontrakt på ej levererad bil? Ska tillägga att ångerperiod har passerat.
/F
Visa användare
8.546
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det är nog olika mellan olika leverantörer så steg 1 är att noggrant läsa det avtal du ingått.
16.415
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
+1 Läs avtalet. Kontakta återförsäljaren så snart som möjligt. Ju längre från leverans desto lättare att lösa detta.

Annars: Skriv att du får dina pengar från Afghanistan när du svarar på frågan om pengarnas ursprung för leasingen ;)

Nej skämt åsido. Då kommer du krävas på pengarna kontant istället men nån leasing blir inte av om finansbolaget inte anser att dina pengar kommer från lagliga ursprung.
Visa användare
3.752
Sani
640iM Cab -12
Jag hade en tredörrars Audi A1 på privatleasing för många år sedan, träffade en tjej och hon råkade bli gravid..
Men det gick bra att bryta kontraktet, bara jag köpte en sjusitsig Q7:a från deras begagnat-hall :)
Annars brukar det tyvärr ligga "straffkostnader" på ex. 30% av återstående amorteringar i kontraktet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.