|
|
---|---|
Hej. Har nu ägt min 330e -2022 i en månad och hunnit med ca 200mil. Älskar bilen och den uppfyller alla min måsten gällande räckvidd osv. Dock har jag uppmärksammat 2 störiga saker som jag tänkte se om någon har erfarenhet utav. 1: styrningen, ratten känns som att den liksom har olika lägen med ca 10mm mellan varje. Ingen härlig känsla när man ligger på motorvägen. Och när man kör i en kurva så kan man släppa ratten då den ibland står kvar i samma läge trots att man släpper ratten. Någon som erfarenheter utav detta fenomen? 2: vid körning i el-drift så är det ett svagt missljud.. när man gasar kraftigt eller "motorbromsar" så låter det mera. Låter nästan som när man har obalans i en kupefläkt eller liknande. Ett svagt ljud men ack så störande. Några idéer? Bilen har gått 2900mil och man upplever inte att den spårar eller liknande Med vänlig hälsning, Robin | |
Hej, Du har nog råkat ut för ett fel som tycks vara vanligt på vissa serier, ”sticky steering”. Ofta(st) tycks det räcka med att byta rattstången, som har en led som vill kärva. En del tycks faktiskt kunna smörja bort problemet. Men det finns fler potentiella felmöjligheter. Googla ”sticky steering G20”. //Lennart |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.