|
|
---|---|
sen en vecka tillbaka har Bluetooth i bilen slutat fungera. Jag har tagit bort parkopplingen i telefonen (Galaxy S23) men i bilen går det inte. Det kvittar om jag trycker på "anslut" eller ta bort enheten. Inget händer. I telefonen hittar jag inte längre bilens bluetooth. Har provat med annan telefonen (galaxy S24) och det är samma där. Bilen BT finns inte i telefonen. Någon som vet vad jag ska prova att göra? | |
Du har inte drabbats av emoji-sjukan? Länk Länk Det framgår inte av ditt inlägg om någon annan har getts tillgång till ditt BT-system eller om du bytt namn på mobilen senaste veckan. |
|
Nej jag har inte bytt namn eller något. Jag var iväg med bilen och det fungerade fint sen när jag skulle åka hem en kort tid senare och det var då det slutade fungera. Jag har inte tagit fram och använt telefonen mellan resorna. Bara haft den kopplad till bilen. Ingen annan har försökt ansluta sin telefon. Det är bara jag i bilen och ingen annan. Det konstiga är att jag ser telefonen i bilen men jag kan inte ta bort den. Inget händer när jag försöker |
|
OK, jag hittar lite olika varianter av "ansluter inte", flera av dem föreslår reset av iDrive. Ett exempel där bilen inte hittas av telefonen: Länk | |
Jag skulle prova att 1. Starta om iDrive (håll inne volymknappen) 2. Ta bort och skapa om förarprofilen 3. Göra en "factory reset" (Återställ bildata i iDrive) |
|
Tack. Det fungerar nu efter omstart av iDrive | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.