AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
266

Bakåtvända bilbarnstolar.

Har idag en F31 men det är väldigt trångt att ha bakåtvända bilbarnstolar (2st) i den.
Man sitter då inte bekvämt i framsätena.

Jag är skitnöjd med bilen för övrigt. Men detta fungerar ju inte.

Vilken BMW modell ska man titta på?
Visa användare
8.546
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Olika stolar bygger ju olika mycket. Jag har snurrbara och det kostar utrymme, men i min bil så påverkas inte min position i framsätet av stolarna. Så ett tänkbart steg är också att fundera på stolarna, för ska bilen klara av stolar utan att påverka framsätet oavsett stol så kan det vara att 5-serien är för liten, att du måste upp på X5.
Du måste garanterat upp i X7-storlek precis som alla andra tvåbarnsfamiljer....
He
347
Henrik335i
523i e61 -08
För mig funkar de ok med en f11. Komfort stolar, jag är 187 cm. Har bilbarnstol som spänns fast med bälte.
Visa användare
8.546
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Henrik335, vad är ok? Har du bakom både förare och passagerare och båda sitter opåverkade av stolarna?

Generellt är väl aldrig de man fäster med bälte snurrbara och de borde därmed bygga mindre. Så det är nog ett bra val om utrymmet är en fråga. Så TS måste nog klargöra vilka stolar som är aktuella.
He
347
Henrik335i
523i e61 -08
I min bil har vi nu båda barnen i baksätet, bakåtvända. Jag kan sitta som jag vill i förarstolen. För sambon blir det aldrig problem då hon är mindre än mig.

Det går också att ha barnstolarna höger fram och höger bak. Då såg jag lite sämre i backspegeln och den andra föräldern får sitta vänster bak men de funkar bra.

Kanske man ska kolla vad de finns för barnstolar också innan man byter bil. borde finnas barnstolar som är mer anpassade till de mindre bilarna.
Ma
1.266
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
F34 är mycket rymlig i just baksätet. men det är ingen kombi i traditionell mening om det är ett måste för dig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.