|
|
---|---|
Jag renoverade bromsoken för några år sedan men har inte fått bort lite vibrationer och missljud helt. (typiskt när när man precis stannar) Har börjat misstänka att jag fått det pga att jag inte köpte ATE originaldelar utan något billigare och mer lättillgängligt då. För att kanske lösa problemet och sova bättre köpte jag hem ATE's grejer och ser att där har den ena bussningen vit hårdplast ingjuten i sig medan den andra är bara gummi. Bra, då är det något som skiljer. Nu är bara frågan, ska bussningen med plast i sitta upp eller nere i oket? Det gäller oken fram nu. Grejerna ser alltså ut så här: Länk // Magnus | |
![]() 13.128 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Ok, det här fångade mitt intresse! :-) För av alla ATE/Teves bromsar jag fipplat med har jag inte stött på detta (men en klocka ringer långt långt där bak i huvuet och kommer fram som ett svagt utsmetat reverb som i en domkyrka). För normalt sett så är dessa plastbussningar likadana och relativt mjuka. Ännu intressantare är ju att BMW's reservdelsnummer bara går till E38 (motorstarkare modeller) och Z8! Så jag fluktar ju såklart lite snabbt för att se vad BMW säger. Jomen! Right Caliper Ensure proper installation position of guide sleeves. 1) Guide sleeve with Teflon socket (white insert) is located on disk inlet (bottom) 2) Guide sleeve in standard version (black) is located on disk outlet (top) Left Caliper Ensure proper installation position of guide sleeves. 1) Guide sleeve with Teflon socket (white insert) is located on disk inlet (bottom) 2) Guide sleeve in standard version (black) is located on disk outlet (top) Jag lägger upp en PDF strax... |
![]() 13.128 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Här är PDF med text och bild (se sidan 2 och 3) Länk |
Lysande, tack så mycket! Känns lite exklusivt med teflon också, passar fint på 7:an ;) // Magnus |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.